ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاریخ عرضه و قیمت موبایل نوکیا 6 مشخص شد

شاید هیچ خبری مانند بازگشت نوکیا برای افرادی که عاشق موبایل های نوستالژیک هستند جذاب نباشد. این کمپانی فنلاندی به تازگی از موبایل «نوکیا 6» رونمایی کرده که گرچه مثل سابق از دوربین PureView یا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

شاید هیچ خبری مانند بازگشت نوکیا برای افرادی که عاشق موبایل های نوستالژیک هستند جذاب نباشد. این کمپانی فنلاندی به تازگی از موبایل «نوکیا 6» رونمایی کرده که گرچه مثل سابق از دوربین PureView یا نمایشگر ClearBack بهره نمی گیرد، اما نخستین موبایل مدرن اندرویدی نوکیا به شمار می رود؛ محصولی که طرفداران از زمان عرضه موبایل های مبتنی بر سیمبین منتظرش بوده اند.

نوکیا 6 به نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن 1080p مجهز شده و از 4 گیگابایت حافظه رم به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی هم برآورده سازی نیازهای کاربر به هنگام عکاسی را تضمین می کنند. با این همه، شاید ناامیدکننده ترین ویژگی نوکیا 6، چیپست اسنپدراگون 430 باشد؛ اما به هرحال در این دوره و زمانه، چیپست های میان رده هم به راحتی نیازهای روزمره هر کاربری را برآورده می کنند.

nokia6

از منظر طراحی، نوکیا 6 از فلزی مرغوب بهره گرفته که از آلومینیوم سری 600 به دست آمده است. این موبایل هوشمند همچنین از اسپیکر دوگانه و آمپلیفایری اختصاصی برای بهبود صدا بهره برده و تکنولوژی صدای فراگیر Dolby Atmos نیز از دیگر مشخصات دستگاه به شمار می رود. ضمناً در حرکتی بسیار غافلگیرکننده، نوکیا 6 قرار است به صورت پیش فرض از اندروید 7.0 نوقا بهره ببرد.

در مجموع، نوکیا 6 می داند که قرار نیست موبایل هایی نظیر کهکشانی های سامسونگ یا آیفون های اپل را به چالش بکشد و چنین هدفی هم ندارد. این موبایل هوشمند بازارهای «قیمت در کنار کیفیت» را هدف داده که از جمله آنها می توان به چین اشاره کرد؛ کشوری که موبایل جدید نوکیا ابتدا راهش را به آن باز می کند.

در نهایت گفتنی است که نوکیا 6 کماکان تاریخ عرضه مشخصی ندارد اما به گفته کمپانی فنلاندی، قرار است «اوایل 2017» با قیمت حدودی 245 دلار به دست مشتریان چینی برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۳ دی ۱۳۹۵

    ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی