ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رفیق قدیمی؛ معرفی هشتمین نسل تویوتا کمری

هشتمین نسل از پرفروش ترین سدان خانوادگی آمریکا، روز گذشته در نمایشگاه دیترویت معرفی شد. صحبت از کمری است، اتومبیلی که همواره به اعتماد بالا و استهلاک کم معروف بوده است. تویوتا ادعا می کند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ دی ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

هشتمین نسل از پرفروش ترین سدان خانوادگی آمریکا، روز گذشته در نمایشگاه دیترویت معرفی شد. صحبت از کمری است، اتومبیلی که همواره به اعتماد بالا و استهلاک کم معروف بوده است.

toyota-camry-generations

تویوتا ادعا می کند که نسل جدید کمری، پیشرفته ترین خودرویی است که با برند خود تولید کرده است. همانطور که انتظار می رفت، نسل هشتم از این سدان محبوب بر روی پلت فرم جدید و ماژولی تویوتا (TNGA) شکل گرفته که باعث افزایش طول آن به 4,859mm و افزایش 2 اینچی فاصله محوری شده است.

toyota-camry-2018-2

همانند آلمانی ها تویوتا نیز سعی کرده با کاهش ارتفاع کلی سقف، مرکز ثقل خودرو را پایین بیاورد. به این منظور حتی ارتفاع کاپوت به اندازه 1 اینچ کمتر شده است.

toyota-camry-2018-3

طراحی ظاهری کمری نسل هشتم بر اساس زبان طراحی جدید تویوتا و مفهوم "نمای هوشمند" خلق شده است. با وجود این همانند نسخه های مختلف پورشه 911، به خوبی مشابه نسل های پیشین از آب درآمده و شباهت های انکارناپذیری با اجداد خود دارد.

toyota-camry-2018-1

در مقایسه با نسل هفتم، کمری جدید از طراحی پویاتری برخوردار بوده و بسیار اسپورت تر دیده می شود. چراغ های اصلی باریک و کشیده، جلو پنجره عریض، ورودی های هوای بزرگ، کاپوت کشیده، چراغ های عقب بزرگ، اسپویلر کوچک روی صندوق عقب و نمای جانبی کشیده بخشی از مشخصه های ظاهری کمری نسل هشتم هستند.

toyota-camry-2018-7

toyota-camry-2018-8

در داخل کابین تویوتا با ترکیب داشبورد نسل های مختلف و نیم نگاهی به محصولات لکسوس، به یک طرح نهایی بسیار متفاوت رسیده که عادت کردن به آن کمی زمان می برد. برای مثال سیستم اینفوتینمنت در میان خطوط انحناداری که به سمت پایین جریان یافته اند، احاطه شده و طراحی متمایزی دارد. در این نسل تویوتا بر روی راحتی، آسایش و فضای زیاد کابین نیز تاکید ویژه ای می کند.

toyota-camry-2018-10

toyota-camry-2018-12

نسل هشتم کمری با سه پیشرانه مختلف ارایه خواهد شد که شامل موتور 3.5 لیتری V6، موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر و یک پیشرانه هیبریدی می شود. وظیفه انتقال نیرو در نسخه های غیر هیبریدی به یک گیربکس 8 دنده خودکار سپرده شده، در نسخه هیبریدی هم گیربکس CVT مسئولیت این کار را بر عهده خواهد گرفت.

toyota-camry-2018-4

اگر چه تاکنون مشخصات فنی و جزییات دقیق این پیشرانه ها منتشر نشده، اما تویوتا اعلام کرده که هر سه پیشرانه از مصرف سوخت بهینه ای برخوردار هستند.

با توجه به عرضه نسل های اخیر کمری در بازار کشورمان، طبیعتا انتظار می رود که پای این نسل جدید ظرف ماه های آینده به ایران باز شود، البته با توجه به قیمت 180 الی 200 میلیونی نسل فعلی تویوتا کمری در ایران و ادامه وضعیت عدم شماره گذاری خودروهای ساخت آمریکا باید منتظر ماند و دید که شرایط عرضه و قیمت گذاری کمری جدید در ایران چگونه پیش می رود.

بزرگ تر و کم ارتفاع تر

با مقایسه نسل جدید و قدیم می توان عنوان کرد که مدل جدید در حدود 1.2 اینچ به زمین نزدیک تر شده (ارتفاع کمتر)، 0.4 اینچ از لحاظ طولی بزرگ شده و در حدود 1.3 اینچ پهن تر شده.

2018-toyota-camry-xse-v-6-side-profile

تمامی این ها به لطف پلت فرم جدید که با نام TNGA خوانده می شود میسر شده است. سقف و کاپوت خودرو در ارتفاع پایین تری قرار گرفته است که می تواند به بهبود سواری و هندلینگ خودرو کمک کند.

سیستم تعلیق کنتر آرم (مندلی، بازوی کمکی) در تمام مدل ها استفاده شده است

عرضه یک رانندگی با دینامیک بالا و درگیر کننده از اهداف تویوتا برای توسعه نسل جدید بوده است. از آن جا که تمامی مدل هایی که از پلت فرم TNGA استفاده می کنند مجهز به سیستم تعلیق کنترل آرم در عقب هستند، کمری هم شامل این مسئله می شود.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-rear-three-quarter

استفاده از این نوع سیستم تعلیق باعث می شود تا هندلینگ و فرمان پذیری خودرو در عین حفظ آرامش سرنشینان میسر شود.

کمری همچنان با موتور V6 عرضه خواهد شد

شایعات بسیاری مبنی بر عرضه موتور 4 سیلندر توربو توسط تویوتا به گوش می رسید. اما تویوتا با عرضه مدل V6 کمری 2018 به این شایعات پایان خواهد داد.

2018-toyota-camry-xse-v-6-engine

این موتور مجهز به سیستم D-4S تزریق مستقیم سوخت است. این موتور که در دیگر مدل های این شرکت همچون هایلندر، سینا و لکسوس RX 350  استفاده می شود در حدود 296 اسب بخار قدرت تولید می کند.

مدل پایه ای با بسته Dynamic Force عرضه می شود

موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر که به عنوان موتور پایه این نسل از کمری شناخته می شود، اولین موتور تویوتا است که مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و پاشش سوخت در منیفولد هوا است.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-front-three-quarters

نسبت تراکم بالای این موتور باعث می شود تا راندمان حراراتی آن به 40 درصد برسد. همچنین سیستم VVT-iTE که نسخه الکترونیکی سیستم معروف تویوتا با نام VVT-i است و به صورت گسترده در محصولات این شرکت استفاده می شود.

جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد در می آید

این جعبه دنده که در مدل های هایلندر و سینا استفاده شده باعث می شود تا از حداکثر گشتاور تولیدی موتور بهره برداری شود.

2018-toyota-camry-xse-v-6-interior

این جعبه دنده به صورت مستقیم قابلیت قفل کردن از دنده 2 تا 8 را دارا است که کمک می کند خودرو سریع تر شتاب گیری کند و قدرت را به صورت موثرتری بر روی جاده قرار دهد.

مدل هیبریدی قدرتمند و کم مصرف

مدل هیبرید نیز همچنان به عنوان بخشی از سبد محصولات کمری برای سال 2018 در نظر گرفته شده است. این مدل همانند گذشته از موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر نیرو می گیرد و موتور الکتریکی و جعبه دنده آپدیت شده CVT به همراه باتری های لیتیوم یونی یا nimh بخش قوای محرکه را تشکیل می دهند.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-side-profile

در نتیجه این تغییرات قدرت این مدل بیشتر شده است و تویوتا قول داده که از لحاظ میزان مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده شبیه به یک تویوتا پریوس باشد.

مدل سازگار با محیط زیست اما اسپرتی به سبد مدل ها اضافه شده است

علاوه بر دو تیپ LE و XLE کمری 2018 با تیپ SE هم عرضه می شود. این مدل مجهز به جعبه دنده CVT (در مدل هیبرید) است. ولی در حالت اسپرت جعبه دنده نقش یک جعبه دنده 6 سرعته را شبیه سازی می کند و به کمک پدال های پشت فرمان می توان دنده ها را تعویض کرد.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-front-three-quarters

با رفتن به حالت اسپرت میزان شتاب گیری هم بهبود خواهد یافت که این مسئله به لطف قدرت موتور الکتریکی (در مدل هیبرید) است.

فضای بیشتر صندوق عقب به لطف جابه جایی باتری ها

پلت فرم TNGA کمری هیبرید 2018 مجهز به باتری های لیتیوم یونی یا nimh در تیپ LE است. این باتری ها دقیقا در زیر صندلی های عقب جای گرفته اند.

این جای گیری هوشمندانه باعث می شود تا مرکز ثقل خودرو به زمین نزدیک تر شود و این باعث بهبود حرکت دینامیکی خودرو در حین دور زدن ها می شود. اما مهم ترین مزیت را باید در فضای بیشتر صندوق عقب دانست که فرقی با مدل غیر هیبرید ندارد.

سیستم ایمنی فعال به صورت استاندارد در آمده است

از سال 2017 بود که تویوتا بسته ایمنی فعال خود را به صورت استاندارد درآورد و این مورد در مدل 2018 هم مشاهده می شود. این سیستم که به بسته ایمنی Sense P توسط تویوتا خوانده می شود.

2018-toyota-camry-xse-v-6-cockpit

مجهز به کروز کنترل قابل تطبیق، هشدار خروج از خط، سامانه تشخیص برخورد با عابر پیاده که همراه با بسته نرم افزاری هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری و شناسایی عابر پیاده است.

سیستم هدآپ دیسپلی به شما اجازه می دهد تا در حین رانندگی حسی شبیه به خلبانان جنگی داشته باشید.

کمری هیبرید جز اولین سدان های سایز متوسط است که به سیستم هدآپ دیسپلی مجهز می شود و حسی شبیه به حضور در کابین هواپیما را القا می کند.

2018-toyota-camry-xse-v-6-interior

صفحه نمایش 10 اینچی که اطلاعاتی همچون سامانه ناوبری، سرعت، جهت حرکت و غیره را دقیقا در میدان دید راننده به نمایش می گذارد. این باعث می شود تا به راحتی بدون این که نیازی به برداشتن دیدتان از مسیر باشد اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

Entune 3.0 شما را به کمک موبایل به خودرو متصل می کند

جدیدترین رابط Entune که نرم افزار چند رسانه ای تویوتا است به صورت استاندارد برای تویوتا کمری در نظر گرفته شده است. این سیستم کنترل از راه دور را میسر می کند به این صورت که اپلیکیشن توانایی این را دارد تا وضعیت عمومی خودرو را به اطلاعاتان برساند.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-center-stack-screen

خودرویاب، باز و بستن درب ها و سیستم ناوبری استاندارد که به کمک لینک GPS کار می کند که در مدل های 4 سیلندر و هیبرید استفاده شده، از قابلیت های این اپلیکیشن است. مدل V6 مجهز به سیستم ناوبری است که از طریق ماهواره آپدیت ها را دریافت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • MrPro
    MrPro | ۲۷ دی ۱۳۹۵

    حضرت کمری در لیست پرفروش ترین ها در کشوری مثله امریکا رو داره که خودش از گردن کلفت های سدان به حساب میاد. از کارشناسان محترم و خریداران این خودرو (? ? )خواهش میکنم قبل از نظر دادن اول به تست استاندارد های این خودرو رجوع کنند و سری هم به سایت تویوتا بزنند و ببینند این کیفیت با چه قیمتی عرضه میشه. حتما شکه خواهید شد. تویوتا کمری یه معجزه است.

  • Arman1377
    Arman1377 | ۲۴ دی ۱۳۹۵

    من کاری به ایران ندارم ولی تو کشورهای پر سودی مثل آمریکا برای تویوتا، این ماشین میتونه افت فروش دو سه ساله ی قبلی این خودرو که به نظر من مهمترین دلیلش ظاهر بی روح و کلاسیک مدل های قبلی ( به خصوص 2013 و 2014 ) بوده رو فراتر از حد انتظار بالا ببره چون قشری از جوانان که به ظاهر در کنار کیفیت اهمیت میدن ، این ماشین بسیار مناسبی خواهد بود
    در انتها باید بگم که کمری یک سدان کلاس متوسط هست پس انتظارات را نباید بالا برد ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی