ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین پرچمدار ۲۰۱۷ از راه رسید؛ اچ تی سی موبایل U Ultra را معرفی کرد

همانطور که قبلا در خبرها خواندید اچ تی سی امروز کنفرانس خبری ویژه ای را برای رونمایی از جدیدترین اسمارت فون هایش ترتیب داده است و چندی قبل در جریان همین رویداد، از نخستین پرچمدار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۴

همانطور که قبلا در خبرها خواندید اچ تی سی امروز کنفرانس خبری ویژه ای را برای رونمایی از جدیدترین اسمارت فون هایش ترتیب داده است و چندی قبل در جریان همین رویداد، از نخستین پرچمدار سال ۲۰۱۷ خود رونمایی کرد.

این موبایل که U Ultra نام دارد، به صفحه نمایشی ۵.۷ اینچی مجهز گردیده و پیش قراول خانواده جدیدی از اسمارت فون های اچ تی سی به نام سری U است.

اما شرکت تایوانی برای آنکه از قافله دستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی عقب نماند همزمان با رونمایی از این موبایل قابلیت تازه ای تحت عنوان Sense Companion را نیز به حاضران در سالن و مخاطبان خود در سرتاسر دنیا معرفی کرد، ضمن آنکه از افزوده شدن یک نمایشگر ثانویه به قسمت بالایی بدنه یو الترا خبر داد.

پرچمدار تازه اچ تی سی فاقد جک ۳.۵ میلیمتری صداست

نکته جالب اینکه پرچمدار تازه اچ تی سی درست مانند آیفون های جدید اپل، موتو زی از لنوو و همچنین اچ تی سی بولت فاقد جک هدفون است.

مشخصه ای که بعد از اولین دیدار با این موبایل متوجه اش می شوید طراحی کاملا جدید و متفاوت آن از دیگر محصولات اچ تی سی است. شرکت سازنده بدنه پرچمدار امسال خود را تماما از شیشه ساخته و از این ساختار جدید تحت عنوان Liquid Surface یاد کرده و مدعی است در ساخت این شیشه از موادی استفاده کرده که خواص مایعات را در ذهن تداعی می کنند؛ بدان معنا که بازتاب محیط پیرامون روی بدنه این موبایل زیبایی آن را دوچندان خواهد کرد.

با در نظر داشتن آنچه گفته شد سطح بدنه این موبایل بسیار لغزنده و البته حساس است و اگر آنها را درون کاور نگهداری نکنید احتمالا از دست تان خواهد افتاد.

تغییر بزرگ دیگر در ظاهر این اسمارت فون همانطور که اشاره شد نمایشگر ثانویه آن است که در واقع شکلی نواری دارد و ابعادش برابر با دو اینچ است و درست در سمت راست دوربین جلویی موبایل قرار گرفته.

htc-u-header

نمایشگر ۵.۷ اینچی این موبایل نیز رزلوشن استاندارد امروزی یعنی Quad HD را دارد که تراکم پیکسلی اش با صفحه نمایش ثانویه آن برابری می کند.

در خصوص نمایشگر نواری بالای دستگاه باید بگوییم که درست مانند V10 و V20 ال جی برای نمایش نوتیفیکیشن ها، ریماندرها، شورتکات شماره تماس های پر استفاده و تنظیم موسیقی در حال پخش مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات سخت افزاری این موبایل نیز درست در سطح پرچمدار است: بدان معنا که توان پردازشی اش را یک چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ تامین میکند و همزمان از چهار گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می گیرد. خبر خوب آنکه اچ تی سی درگاه کارت حافظه میکرو اس دی را از روی بدنه این موبایل حذف نکرده و به همین خاطر می توانید ظرفیت ذخیره سازی اش را تا دو ترابایت افزایش دهید.

دوربین اصلی این موبایل هم به روز رسانی قابل توجهی را نسبت به نسل های پیشینش دریافت کرده و این بار به تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فازی مجهز شده است. این دوربین درست مانند آنچه در اچ تی سی ۱۰ شاهد بودیم ۱۲ مگاپیکسلی UltraPixel است که مشخصات و امکاناتی نظیر فوکوس خودکار لیزری، پیکسل های بزرگ تر، گشودگی دهانه لنز  f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال دارد.

در جلوی بدنه این موبایل هم یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی جا خوش کرده که البته آن نیز دارای مد UltraPixel است و می تواند سلفی هایی ۴ مگاپیکسلی بگیرد.

تامین انرژی کلیه این قطعات هم به یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی محول شده که به باور بسیاری با درنظر داشتن نمایشگر بزرگ و باکیفیت آن کمی کوچک به نظر می رسد.

این موبایل طبق اعلام شرکت سازنده اش همراه با آخرین نسخه از اندروید یعنی نوقا وارد بازار می شود

این موبایل طبق اعلام شرکت سازنده اش همراه با آخرین نسخه از اندروید یعنی نوقا وارد بازار می شود. گفتی است اچ تی سی در مراسم رونمایی از پرچمدار جدیدش اعلام کرد که تمرکز اصلی موبایل های سری U (یا همان You) کاربر هستند که این مشخصه بیشتر در بخش نرم افزاری دستگاه نمود می یابد؛ یعنی آنطور که شرکت سازنده اش گفته، همراه با برخی بهبودها در حوزه هوش مصنوعی ساخته شده و به همین خاطر میتواند پیش بینی هایی را براساس خواسته شما ارائه کند.

بنابراین می توانید امیدوار باشید که یو الترا عادات شما را فرا بگیرد و برای نمونه زمانی که تشخیص دهد برای مدتی طولانی قرار است از منبع انرژی یا همان پریز دور باشید به شما پیشنهاد می دهد که دستگاه را شارژ کنید یا مثلا در روزها سرد توصیه می کند که لباس گرم بر تن نمایید.

mg-9834-1-w600

البته اچ تی سی در نسخه های قبلی رابط کاربری اش به نام سنس تا حدودی هوش مصنوعی را به خدمت گرفته بود و برخی پیشنهادات را براساس موقعیت جغرافیایی یا بستری که کاربر در آن قرار داشت ارائه می کرد اما امسال کلیه این تلاش ها به شکل جدی تری دنبال خواهند شد.

یو الترا قابلیت هایی هم در حوزه هوش مصنوعی دارد

همانطور که گفته شد یو الترا فاقد جک هدفون است و به همین خاطر شرکت سازنده ایرفون های جدیدی به نام USonic را همراه با آن در اختیار کاربر قرار میدهد که در واقع نسخه تغییر برند داده شده ای از هدفون های داخل گوشی این شرکت است که همراه با  HTC Bolt و 10 Evo عرضه می شود. کمپانی سازنده اعلام کرده این ایرفون ها به لطف اتصال USB-C کیفیت صوتی خوبی را برای کاربران به ارمغان خواهند آورد.

اچ تی سی در خصوص حذف جک صدا آورده است:

ما جک هدفون را از روی بدنه حذف کردیم چون باور داشتیم تجربه صوتی که از طریق تلفن های همراه ایجاد می شود می تواند به مراتب بهتر از انتقال صرف صدا باشد. توانمندی های شبه-سونار USonic به گونه ایست که با استفاده از جک ۳.۵ میلیتری صدا قابل ایجاد نخواهند بود. در داخل هر دو ایرباد USonic میکروفون هایی تعبیه شده که به پالس های صوتی گوش می دهند و سپس صدا را متناسب با معماری منحصر به فرد گوش شما تنظیم می نمایند.

موبایل اچ تی سی یو الترا از امروز با قیمت ۷۴۹ دلار از طریق وبسایت این شرکت قابل پیش خرید خواهد بود و کاربران می توانند از میان رنگ های مشکی، سفید، آبی و صورتی یکی را به انتخاب خود خریداری نمایند. عرضه این موبایل در تایوان از آخر ماه ژانویه آغاز می شود و علاقمندان در باقی کشورهای دنیا باید تا ماه مارس صبر کنند.

گفتنی است اچ تی سی در نظر دارد نسخه لیمیتد یا محدود این موبایل را همراه با شیشه یاقوت کبود و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت معرفی نماید که هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و تاریخ عرضه آن ارائه نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • زال
    زال | ۲۴ دی ۱۳۹۵

    صفحه‌ اضافه قبلا امتحان شده و می‌دونیم که حداقل به این شکل جواب نمی‌ده و بازار ازش استقبالی نمی‌کنه. قیمت بالاش هم دلیل دیگه‌ایه که در حال حاضر فکر می‌کنم اینم نمی‌تونه نجات‌دهنده اچ تی سی باشه.

  • YAS...
    YAS... | ۲۳ دی ۱۳۹۵

    note 5 به روایت htc

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۲۳ دی ۱۳۹۵

    pas age injoorie samsung s8 hm bedoon jack e headphone hast?!

  • Mahdi_Ghadiri
    Mahdi_Ghadiri | ۲۳ دی ۱۳۹۵

    خداوکیلی طرفدارای htc باید قبول کنند دیگه شدیدا شبیه گلگسی های سامسونگ شده مهمترین فرقش نمایشگر دومه که اونم از الجی...کرده ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی