ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با وجود روند نزولی بازار، اپل سهم خود را از فروش کامپیوترهای شخصی حفظ کرده است

سه ماهه چهارم سال 2016 دوره مهمی برای اپل به شمار می رود، چون این کمپانی بالاخره مک بوک پروهای قدیمی اش را آپدیت کرده و محصولاتی جدید را با سخت افزار بهتر، طراحی زیباتر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

سه ماهه چهارم سال 2016 دوره مهمی برای اپل به شمار می رود، چون این کمپانی بالاخره مک بوک پروهای قدیمی اش را آپدیت کرده و محصولاتی جدید را با سخت افزار بهتر، طراحی زیباتر و البته تاچ بار عرضه نمود.

بر همین اساس، جدیدترین داده ها از مؤسسات معتبر گارتنر و IDC نشان می دهند با وجود نزول کلی بازار PC، نسل جدید مک بوک پرو توانسته جایگاه خوبی را برای اپل در این حوزه به ارمغان آورد.

گزارش IDC نشان می دهد عرضه جهانی PCها طی سه ماهه چهارم سال 2016 به رقم کلی 70.2 میلیون دستگاه رسیده است، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از کاهش 1.5 درصدی حکایت دارد.

idc-pcmarketreportq42016

مؤسسه تحلیلگر مذکور تعداد دستگاه های عرضه شده در سال 2016 را بالغ بر 260 میلیون عدد برآورد می کند، که نسبت به سال 2015 با کاهش 5.7 درصدی همراه است.

با این حال، سهم اپل از این بازار نزولی، از 7.4 درصد در سه ماهه چهارم سال 2015 به 7.5 درصد در مدت مشابه سال 2016 رسیده، اگرچه تعداد دستگاه های فروخته شده در این بازه در مقایسه با قبل، 0.9 درصد کاهش داشته است.

طبق اطلاعات IDC در سه ماهه چهارم سال 2016، اپل جایگاه چهارم را در بین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی به دست آورده، در حالی که لنوو جایگاه اول را کسب کرده و HP و Dell به ترتیب دوم و سوم شده اند.

از سوی دیگر مؤسسه گارتنر نیز می گوید سهم اپل از بازار PC، از 7 درصد در سه ماهه چهارم سال 2015 به 7.5 درصد در بازه مشابه سال 2016 رسیده، ضمن اینکه آمار کلی فروش آنها در همین مدت نیز 2.4 درصد افزایش داشته.

gartner_4q16_global

طبق گزارش این سازمان تحلیلگر بازار، اپل در بین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی بعد از لنوو، اچ پی، Dell و ایسوس، در جایگاه پنجم قرار دارد.

لازم به ذکر است اختلاف بین داده های این دو شرکت، به خاطر رویکرد متفاوت آنها در دسته بندی دیوایس ها به وجود می آید، و IDC تبلت های ویندوزی را در دسته ای جداگانه در نظر می گیرد.

در مجموع، آمار فوق نشان می دهد علی رغم کاهش روزافزون بازار PC، مک بوک پروهای جدید تا حدودی موفق ظاهر شده و توانسته اند سهم بازار اپل را تا حدودی افزایش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • a_041
    a_041 | ۲۳ دی ۱۳۹۵

    آخر ما نفهمیدیم چی به چیه . هر روز یه چیزی میگن همین 3 روز پیش شما خبر دادین که مک سهمش توی سیستم عامل ها کاهش داشته!!!

    • Hossein Azad
      Hossein Azad | ۲۳ دی ۱۳۹۵

      نویسنده هاشون فرق میکنه ?

مطالب پیشنهادی