ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رهبری
کسب و کار

نکاتی راهبردی از کشورهایی که هوشمندترین دانش آموزان را پرورش می دهند

هر سه سال یک بار پانصد هزار دانش آموز به نمایندگی از 29 میلیون نوجوان از 72 کشور در آزمون PISA (برنامه ی ارزیابی بین المللی دانشجویی) شرکت می کنند. در این آزمون برتری دانش ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

هر سه سال یک بار پانصد هزار دانش آموز به نمایندگی از 29 میلیون نوجوان از 72 کشور در آزمون PISA (برنامه ی ارزیابی بین المللی دانشجویی) شرکت می کنند.

در این آزمون برتری دانش آموزان از نظر نحوه ی فکر کردن سنجیده می شود. آنها مسائلی را حل می کنند که تا به حال به چشم ندیده اند، الگوها را شناسایی می کنند، استدلال های قانع کننده می نویسند و نهایتا نتیجه گیری می کنند. این امتحان حفظیات دانش آموزان را نمی سنجد بلکه هوش های رند و زیرک را به محک می گذارد.

test

مهم تر از این ها، این آزمون قدرت سیستم آموزشی هر کشور را می سنجد.

در نتایج این آزمون  ایالات متحده در ریاضی رتبه ی متوسط و زیر متوسط داشت. باز هم سنگاپور گوی سبقت را از همه ی کشور ها را ربود و رتبه ی اول را از آن خود کرد. ژاپن و استونی در رتبه ی دوم و سوم قرار گرفتند.

مسئله ی مهم این است که این کشورها چه سیستمی اتخاذ می کنند که در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا، لوگزامبورگ و نروژ که بالاترین رتبه را در هزینه ی خرج شده به ازای هر دانش آموز دارند، در رتبه های بالاتر قرار می گیرند.

در زیر 5 عاملی که در موفقیت این کشورها تاثیرگذار بوده را برای شما آورده ایم. رهبران تجاری که بخواهند یک شرکت هوشمندانه تاسیس کنند می توانند از این موارد درس بگیرند.

فرهنگ پیشرفت مداوم

سنگاپور مرکز قدرت آموزش در جهان است. او با چالش های مداومی که برگزار می کند باعث می شود مربیان و معلم ها هرسال بهتر از سال پیش شوند.

معمولا در محل کار به دلیل اهداف کوتاه مدتی که باید سریع به انجام برسند از این فلسفه ی آموزش چشم پوشی می شود.

به عنوان یک رهبر، باید میان اهداف کوتاه مدت و گسترش اهداف طولانی مدت تعادل برقرار کنید. این کار را با برقراری مسابقاتی که کارمندان طی آن آموزش های لازم را بینند، انجام دهید.

اجرای استانداردهای دقیق و ثابت در کلاس

قوانین باید برای همه باشد و به هنگام تخلف، اجرا شود. اگر رهبر تیم مدام از تخلف کارمندان چشم پوشی کند، کارمندان به خوبی متوجه بی قانونی می شوند و وجهه ی شرکت برای همه خراب می شود.

طرح و توضیح مداوم ایده ها

جرج برنارد شاو

جرج برنارد شاو

وهم، بزرگ ترین مشکلی که در مکالمات به وجود می آید.

صرف گفتن دستورات و ترک کارمندان کار درستی نیست. اگر می خواهید هیچ تفسیر اشتباهی از کار نشود، وظایف را با مثال و توضیح کامل برای افراد توضیح دهید و زمانی را به پرسش و پاسخ اختصاص دهید.

صرف زمان برای کمک و رشد تک تک افراد

help

بزرگ ترین شرکت ها آنهایی هستند که بر تک تک افرادشان سرمایه گذاری می کنند، حتی اگر آن افراد ستاره ی تیم نباشند.

کشورهایی که بیشترین امتیاز را در آموزش دارند برای رعایت عدل و انصاف بر دانش آموزانی که زرنگ نیستند نیز کار می کنند.

تغییر پذیری

بزرگ ترین مانع قدرتمند بودن یک سیستم آموزشی، وجود معلم هایی است که از تغییر خوش شان نمی آید. این امر مانع از آشنا کردن دانش آموزان با روش ها و فرآیند های آموزشی جدید می شود.

رهبران باید بدانند که تغییر اجتناب ناپذیر است و اگر شرکت خود را به روز نکنند و یا تغییری در آن ایجاد نکنند، به مرور زمان با تغییر جامعه، با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

پس از بهترین ها درس بگیرید و شرکت یا کسب و کار خود را متناسب با آموخته ها بسازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۲۴ دی ۱۳۹۵

    خدایی دلمون رو کباب کردید ... هممون تا 18 سالگی بخش زیادی از عمرون رو تو مزخرف ترین جای ممکنه تلف میکنیم .. بدون کوچکترین دستاورد مثبتی .. حالا تازه اگر دستاورد منفی نداشته باشه ... مثل سیگار و گلناریسم اون دوستمون ..

    به خدا جنایت هست اگر کسی تو این مملکت یک بچه به دنیا بیاره ... خود من به شخصه پدر و مادرم رو نکوهش نمیکنم ... انها نمیدانستند ... پایان جنگ و دهد سیاه شصت بود و اونها یک امیدی به فردا بهتر داشتند ... که کاش نداشتند
    اما خودم به شخصه ، نمیخوام این جنایت رو در حق کسی انجام بدم که اونو تو این مملکت به دنیا بیارم ...

  • سعید
    سعید | ۲۴ دی ۱۳۹۵

    اینجا هم ما پیشرفت های بسیاری داشتیم از جمله اینکه بچه های دبستانیمون تونستن تو 7-8 سالگی به گلناریسم روی بیارن

    • امین
      امین | ۲۴ دی ۱۳۹۵

      motasefane hamin tore ke migy. omidvaram sharaiet taghir kone .

  • s7 edge
    s7 edge | ۲۴ دی ۱۳۹۵

    اینجا هم مدارس کپری داریم

    سرانه هر دانش آموز برای یکسال 2000 تومان هست ? ?

مطالب پیشنهادی