ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت ایرپاد بی سیم اپل
تکنولوژی

اپل از سال ۲۰۱۵ مشغول کار روی ایرپادها بوده است

انتشار پتنتی تازه به نام کمپانی اپل نشان می دهد که این شرکت دست کم از سال ۲۰۱۵ مشغول کار روی ایده تولید هدفون های بی سیم به شکل امروزی آنها بوده است. این پتنت که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ دی ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

انتشار پتنتی تازه به نام کمپانی اپل نشان می دهد که این شرکت دست کم از سال ۲۰۱۵ مشغول کار روی ایده تولید هدفون های بی سیم به شکل امروزی آنها بوده است.

این پتنت که با عنوان «یک ابزار خروجی صدای بدون سیم» به ثبت رسیده، درست همان ایده ای را نشان می دهد که در نهایت منجر به تولید ایرپادهای بلوتوثی فعلی شده است. ظاهر محفظه نگهدارنده و شارژ کننده نیز مشابه آن چیزی است که به عنوان محصول نهایی عرضه شده.

19724-20692-170112-airpods-l

پتنت مورد بحث ساختار اصلی قطعات داخلی ایرپادها شامل پردازنده، میکروفن، سنسور مادون قرمز مجاورت و شتاب سنج را به خوبی نشان می دهد.

اپل برای محفظه شارژ یک پردازنده مستقل، باتری برای شارژ و دکمه ای مجزا جهت جفت شدن ایرپادها در نظر گرفته بود، اما در نهایت مکانیزم دکمه مورد اشاره درون دریچه این محفظه تعبیه شد تا به محض باز شدن آن، عملیات جفت شدن ایرپادها با موبایل، آیپد یا مک بوک کاربر آغاز شود.

19724-20693-170112-airpods-2-l

این پتنت همچنین نشان می دهد که اپل برای هر ایرپاد یک حافظه ذخیره سازی در نظر گرفته تا تاریخچه اتصال ها، لینک اتصال بلوتوثی و آدرس مک اختصاصی هر قطعه درون آن به ثبت برسد. احتمالاً همین آدرس مک یکتاست که کمک می کند سیستم عامل iOS بتواند سطح باتری را برای هر کدام از ایرپادها به صورت جداگانه به نمایش بگذارد.

از اسناد منتشر شده چنین برمی آید که پردازنده تعبیه شده درون محفظه شارژ می تواند در صورت تشخیص اتصال جدید ایرپادها به یک دستگاه تازه، اقدام به حذف تاریخچه آدرس های مک به جهت حفظ ایمنی و حریم شخصی کاربران کند.

19724-20694-170112-airpods-3-l

زمانی را تصور کنید که یکی از ایرپادهای خود را به اشتباه با ایرپاد شخص دیگری جا به جا کرده باشید، در این صورت سیستم به صورت خودکار حافظه خود را پاک و برای اتصال جدید به اکوسیستمی از دیگر دستگاه ها آماده می شود.

علاوه بر این ها، پردازنده مورد بحث برای هر بار اتصال کلید امنیتی یکتایی را تولید می کند تا امکان هک کردن و به دست گرفتن کنترل ایرپادها توسط افراد یا دستگاه های نامجاز ممکن نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • matinsadraie
    matinsadraie | ۲۴ دی ۱۳۹۵

    قابل توجه کسانی که میگن سامسونگ قبل از اپل روی ایرپاد کار کرده بوده
    کاپی

    • Sam Paeez
      Sam Paeez | ۲۴ دی ۱۳۹۵

      داداش من دست بردار
      این موضوعات قدیمی شده پیگیر این حرف ها نباش که سطح خودتو میاری پایین

مطالب پیشنهادی