ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت پتنت جدید موبایل تاشو توسط نوکیا؛ بیش از حد خوش بین نباشید

تاکنون شایعات و پتنت های به ثبت رسیده بسیاری از توسعه و تولید موبایل های تاشوی با صفحه نمایش انعطاف پذیر توسط اپل، سامسونگ و ال جی منتشر شده اند. اما در روزهای گذشته ثبت اختراع هایی ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

تاکنون شایعات و پتنت های به ثبت رسیده بسیاری از توسعه و تولید موبایل های تاشوی با صفحه نمایش انعطاف پذیر توسط اپل، سامسونگ و ال جی منتشر شده اند. اما در روزهای گذشته ثبت اختراع هایی از نوکیا به بیرون درز پیدا کرده که نشان دهنده علاقه نوکیا به ساخت تلفن های همراه با نمایشگر منعطف است.

با کمی جستجو در مرکز داده های اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) می توان پتنت هایی از نوکیا که مربوط به سال 2013 هستند را مشاهده کرد که در شهریور سال جاری به صورت عمومی در آمده اند. با کمی جست و جوی بیشتر می توان مدارکی مربوط به سال 2005 را نیز یافت که توسط برند فنلاندی ثبت شده اند.

drawings-from-nokias-foldable-device-patent

آخرین اختراع ثبت شده توسط کمپانی فنلاندی نشان دهنده یک دستگاه همانند آینه های جیبی است که از دو قسمت مجزا تشکیل شده و توسط لولا به هم متصل شده اند. روی طرح مذکور را نمایشگری انعطاف پذیر پوشانده که در زمان بسته شدن دیوایس، کاملاً تا می شود. همچنین پتنت یاد شده اشاره به یک مکانیسم قفل دارد که دو قسمت دستگاه را در کنار یکدیگر نگه می دارد.

به طور قطع وجود یک پتنت به تنهایی هیچ معنایی در دنیای تکنولوژی ندارد. از یک سو کمپانی HMD Global که هم اکنون حق استفاده از برند نوکیا را دارد، تنها 7 ماه پیش شکل گرفته است و از طرف دیگر موبایل جدید نوکیا 6 نیز عاری از قابلیت های نوآوارنه بوده و وجود یک گجت تاشوی پیشگامانه بسیار دور از ذهن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۵ دی ۱۳۹۵

    کلا موبایل تاشو و کشویی چندان جالب نیست! به خصوص وقتی به پارگی فلتش منجر بشه ?

  • علی
    علی | ۲۵ دی ۱۳۹۵

    کاری به نوکیا ندارم ولی خداییش این الان در مورد اپل و سامسونگ و ... بود میگفتن داره انقلاب میکنه ولی کافیه فقط به عنوان این پست نگاه کنید تا تهشو برین !!!

  • Y
    Y | ۲۵ دی ۱۳۹۵

    جدیدا هر چی به نوکیا ربط داره رو میخوان بزرگ جلوه بدن ... اون از موبایل های کوالکوم که گفتن نوکیاس . نمیدونم انتشار دهنده های این خبرا مردم رو چی فرض میکنن . البته خیلیا هم باور میکنن. یه ویدیو از دور دوتا موبایل کنار هم دارن میلرزونن :))) . این دوتا نوکیا هستن !!!!? ? ? ? ? ?
    ... اینم از این پتنت که مشخصه خیلی ابتداییه .

    نوکیا 6 هم که چیزی واسه گفتن نداشت

  • hossein
    hossein | ۲۵ دی ۱۳۹۵

    نوکیا نوکیا

مطالب پیشنهادی