ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حتی اموجی ها هم آپدیت های سیستم عامل اندروید را دست می اندازند

اندروید 7.0 به نوعی نخستین سیستم عامل بهینه شده ای از سوی گوگل است که به طور کامل از استاندارد یونیکد 9 پشتیبانی می کند. به این معنا که مجموعه ای از 72 اموجی جدید به ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

اندروید 7.0 به نوعی نخستین سیستم عامل بهینه شده ای از سوی گوگل است که به طور کامل از استاندارد یونیکد 9 پشتیبانی می کند.

به این معنا که مجموعه ای از 72 اموجی جدید به همراه قابلیت انتخاب رنگ پوست به لیست اموجی ها اضافه شده و به روز رسانی نسخه 7.1 نیز چند مدل جدید هم ارائه می نماید.

در حالی که در چنین شرایطی مردم تمایل زیادی به بهره مندی از این اموجی های تازه دارند، مشکل کاربران سیستم عامل های اندروید مجدداً نمایان می شود.

وب سایت Emojipedia که یکی از رسانه های اطلاع رسانی مرجع در زمینه اموجی های پرطرفدار است در آخرین گزارش اش می گوید تنها 4 درصد از کاربران سیستم عامل گوگل امکان مشاهده اموجی های یونیکد 9 را دارند.

android-nougat-unicode-9-emojipedia-w600

اما در سوی مقابل حدود 84 درصد از کاربران آیفون و آیپد از نسخه دهم iOS بهره مند هستند و به انواع جدید اموجی ها دسترسی یافته اند.

شاید در نگاه اول تصور کنید اموجی ها چندان فاکتور مهمی هم نیستند و نبودشان تفاوتی ایجاد نمی کند؛ اما این مسئله در واقع صرفاً به خود شکلک های زردرنگ دوست داشتنی ما مربوط نیست، بلکه باز هم به مشکل سراسری اندروید اشاره دارد.

مسئله اصلی جایی است که کمپانی گوگل توسعه دهندگان موبایل های مختلف را مجبور به ارائه به روز رسانی نمی کند، و از طرفی بسیاری از تلفن های هوشمند اندرویدی حاضر در بازار حتی با نسخه های جدیدتر همخوانی هم ندارند.

با همه این تفاسیر می دانیم که فعلاً راه حلی برای اتفاق وجود ندارد و بهترین گزینه ای که موبایل های مبتنی بر اندروید ارائه می کنند، پشتیبانی به روز رسانی 2 ساله است؛ در حالی که اپل چندی پیش iOS 10 را برای آیفون 5 هم که حدود پنج سال پیش عرضه شده، منتشر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ed.salvatore
    ed.salvatore | ۲۵ دی ۱۳۹۵

    اندروید....سیستم عامل لایه باز سرتاسر نقص و باگی که حتی آماتور ترین کاربر میتونه به هسته اصلی سیستم تو اون دسترسی داشته باشه و یه سری از این ضعفا نهایت لذتو میبرن و نمیدونم دقیقا دارن کیو گول میزنن

    • EmperorofWeb
      EmperorofWeb | ۲۵ دی ۱۳۹۵

      آی او اس هم یه سیستم عامل کاملا بسته است که معمولا هکر ها از باگ هایی که از اون کشف میکنن سال ها استفاده میکنن بدون اینکه کسی بفهمه، کسانی که دارن خودشون رو گول میزنن طرفداران اپل هستن که چون نمی تونن باگ های امنیتی رو ببین فکر میکنن باگی وجود نداره، فقط یه دولوپر و متخصص سیستم عامل انعطاف و قدرت اندروید رو درک میکنه
      سیستم عاملی که روی انواع گوشی ها در تمامی ابعاد و قدرت سخت افزاری و در ورژن های مختلف وجود داره و میتونه نیاز های کاربراش رو برآورده کنه

  • @pic
    @pic | ۲۵ دی ۱۳۹۵

    به شرکت چقد میتونه حقییر باشه که عقدشو اینجوری خالی کنه:)))
    اپل به تنها چیزی که مینازه همین آپدیت هاشه که کلا بعد ios9 پره باگ و یه پسرفت بزرگ بود.
    گوگل شرکت خیلی خلاقیه،ضریب رشدش هم امسال بالا تر از اپل بود⁦:-|⁩

    • سعید
      سعید | ۲۵ دی ۱۳۹۵

      چی باشه حقیر باشه بابا شما کین دیگه انگار اپل اومده گزارش داده ? یک موسسه دیگه گزارش داده والا گوگلم خلاقیتش دیدیم داداش اندروید گوگل خلق نکرده بلکه اومده خریدش از طراحش که خود طرح اندروید از جای دیگه هست برای همین یک سری مشکلات همیشه داره چون از اول قرار نبود سیستم عامل موبایل باشه

    • Rooz5eh
      Rooz5eh | ۲۵ دی ۱۳۹۵

      خب اين حرفا الان چه ارتباطى به مقاله داشت؟مگه اپل اين بيانيه رو منتشر كرده يا مگه شما مخالفى با اين حرف كه از لحاظ پشتيبانيه اپديتى اندرويد ضعيف عمل ميكنه ؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی