ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنو و فیات کرایسلر به تقلب در اعلام نتایج آلایندگی متهم شدند

رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان گازهای خروجی آلاینده که از سپتامبر 2015 دامنگیر فولکس واگن شده، گاه و بی گاه سایر خودروسازان را نیز درگیر خود کرده و در حال گسترش است. در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان گازهای خروجی آلاینده که از سپتامبر 2015 دامنگیر فولکس واگن شده، گاه و بی گاه سایر خودروسازان را نیز درگیر خود کرده و در حال گسترش است. در جدیدترین مورد پای کمپانی رنو نیز به میان کشیده شده و مقامات فرانسوی تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده اند.

volkswagen-dieselgate

به گزارش مجله فیگارو سه قاضی فرانسوی بر روی تقلب احتمالی رنو مشغول انجام تحقیق هستند. آنها اعتقاد دارند که احتمالا این کمپانی کنترل کننده های آلودگی خودروهای خود را دستکاری کرده و در نتیجه محصولات این کمپانی برای سلامتی انسان ها و حیوانات بیش از حد مضر هستند.

renault-cheating-on-emission

این حدس و گمان ها از آنجا نشات می گیرد که نتایج یک تحقیق اولیه نشان داده برخی از اتومبیل های ساخت رنو تا ده برابر بیش از حد مجاز، اکسید نیتروژن تولید کرده اند.

رنو در واکنش به این موضوع، اظهار کرده که خودروهای ساخت این کمپانی کاملا با قوانین و مقررات مربوط به میزان گازهای آلاینده همخوانی داشته و هیچ نرم افزاری برای تقلب استفاده نشده است.

در آگوست 2016، رنو اعلام کرد که شاید برخی از مشکلات نه به دلیل تقلب، بلکه به خاطر خطا در کالیبراسیون برخی از بخش های ضد آلایندگی ناشی شده باشند.

57-renault-logo-get

چندی پیش وزیر محیط زیست فرانسه خانم سگولن رویال، کمیسیونی تشکیل داده بود تا میزان گازهای آلاینده خودروهای مختلف را در شرایط واقعی بررسی کنند.

این کمیسیون 52 مدل از خودروهای ساخت پژو، سیتروئن و رنو و همچنین خودروهای ساخت سایر برندها مثل فورد، مرسدس، تویوتا و البته فولکس واگن را تحت آزمایش های مختلف قرار داده که نتایج جالبی بدست آمده است.

اکثر خودروهای تست شده در آزمون های کنترلی، تا پنج برابر بیش از حد مجاز شرایط واقعی آلودگی از خود بر جای گذاشتند. دو سوم از خودروها نیز بین 20 تا 50 درصد بالاتر از میزانی که در فرم های تاییدیه اشاره شده بود، آلایندگی داشتند.

car_exhaust

طبق قوانین فرانسه، برای گازهای آلاینده میزان خطا تا 2.1 برابر رقم اعلام شده مجاز است که البته تا سال 2023 به 1.5 برابر کاهش خواهد یافت.

مقامات فرانسه از تمامی خودروسازان خواسته اند درباره نتایج کسب شده توضیحات خود را ارایه کنند. با این حال معلوم نیست که حالا چرا آنها تحقیقات خود را فقط به کمپانی رنو محدود کرده اند.

renault-captur-j87

همین دیروز سازمان محافظت از محیط زیست آمریکا (EPA) گروه فیات-کرایسلر را همانند فولکس واگن به تقلب در تست های مرتبط با میزان آلایندگی متهم کرد؛ اتفاقی که در نهایت باعث رسوایی کمپانی آلمانی شده و 20 میلیارد دلار هزینه – که هنوز هم در حال افزایش است – روی دوش آن گذاشت.

با وجود این، فیات-کرایسلر امیدوار است با متقاعد کردن کابینه ترامپ به عدم تقلب، از تحمیل جریمه های سنگین مشابه پیشگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sogholmeh
    sogholmeh | ۲۵ دی ۱۳۹۵

    ? اون دفعه كه بحث اومدن فولكس بود گفتم كه جريان چيه. ممنونم كه اين خبرو گذاشتين. ميگم چرا رنو به ايران علاقه خاصي پيدا كرده و بالعكس?

مطالب پیشنهادی