ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

50 میلیارد تومان هزینه برای چند تغییر جزئی؛ اعلام قیمت و مشخصات دنا پلاس و پژو 207i صندوق دار

ماه هاست که زمزمه عرضه محصولات جدید توسط ایران خودرو به گوش می رسد، به خصوص پس از برجام مذاکرات این شرکت با خودروسازان مختلفی از پژو و فیات گرفته تا سوزوکی، مرسدس بنز، داتسون ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

ماه هاست که زمزمه عرضه محصولات جدید توسط ایران خودرو به گوش می رسد، به خصوص پس از برجام مذاکرات این شرکت با خودروسازان مختلفی از پژو و فیات گرفته تا سوزوکی، مرسدس بنز، داتسون و حتی ب ام و بارها به سوژه داغ رسانه ها مبدل شد، اما در نهایت این پژوست که قرار است قبل از پایان سال مدل 2008 را راهی بازار کند و هنوز حتی روی کاغذ خبری از سایر خودروسازان نیست.

از طرف دیگر اما تلاش ایران خودرویی های برای عرضه مدل های جدید با چراغ ها و سپر های متفاوت از محصولات فعلی این شرکت همچنان ادامه دارد و امروز در همین راستا سرانجام دو مدل فیس لیفت از دنا و پژو 206 صندوق دار تحت نام های دنا پلاس و پژو 207i صندوق دار معرفی شدند.

denaplus-8

برخلاف پیش بینی ها مشخصات فنی موتور و گیربکس دنا پلاس نسبت به مدل اصلی و اولیه دنا تغییری نکرده است و همچنان شاهد استفاده از موتور ef7 1.7 لیتری در سینه دنا پلاس هستیم اما در آینده قرار است مدل توربو دنا با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه شود.

denaplus-6

تغییرات دیگر دنا + شامل تفاوت های ظاهری در چراغ ها جلو و افزوده شدن نوارهای LED و لامپ های نئونی، دوربین دید عقب،اضافه شدن سانروف استاندارد، سامانه ارتباط چند رسانه ای، اضافه شدن دو ایربگ جانبی و دوربین دید عقب می شود.

denaplus-1

بر اساس گفته مدیران ایران خودرو، دنا پلاس مجموعه از تست ها و آزمون های ایمنی را در آلمان پشت سر گذاشته است و البته صادرات 14 دستگاهی محصولات ایران خودرو به آلمان ظرف ماه های اخیر نیز شاهدی بر این مدعاست.

denaplus-2

denaplus-4

تغییرات پژو 207i صندوق دار نسبت به دنا + محدود تر است و حتی سپر عقب نمونه اصلی 207 صندوق دار که پیشتر برای این خودرو طراحی شده بود در نمونه تولیدی با سپر عقب پژو 206 صندوق دار جایگزین شده است.

denaplus-11

تغییرات این خودرو نسبت به پژو 206 صندوق دار شامل 40 مورد می شود که با مشارکت قطعه سازان داخلی انجام شده است، با این حال به گفته کیوان وزیری، مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو این تغییرات با بودجه ای 50 میلیارد تومانی صورت گرفته اند.

denaplus-5

 این درحالیست که برای انجام پروژه دنا + نیز بودجه ای مشابه ظرف 14 ماه صرف شده است. مدیران ایران خودرو زمان عرضه  207i صندوق دار را شهرویور ماه سال 96 عنوان کرده اند، اما عرضه دنا پلاس از اسفند امسال اتفاق خواهد افتاد.

denaplus-9

هنوز قیمت دقیق این دو محصول نسبتا جدید بزرگترین خودروساز خاورمیانه اعلام نشده است اما براساس گفته های مهندس کیوان وزیری قیمت پژو 207i صندوق دار در محدوده 45 میلیون تومان تعیین خواهد شد و دنا پلاس نیز به عنوان یکی از پر امکانات ترین خودروهای تولید داخل با قیمتی در حدود 50 میلیون تومان پیش فروش می شود.

denaplus-14

البته با توجه به مهیا بودن بستر دلالی فراگیر در بازار خودرو هیچ بعید نیست که هر دو خودرو در ماه های اولیه ورود به بازار اقلا 5 میلیون تومان گرانتر از رقم های پیش بینی شده به دست مصرف کنندگان برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (87 مورد)
  • Mohammad1991ir
    Mohammad1991ir | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

    با سلام و خسته نباشید به همه و دیجیتو این 207 صندوقدار مگه چی داشت که 50 میلیارد تومان هزینه طراحی شد جلوش که 207 هاچ‌بک عقبش هم 206 صندوقدار هست حتی یه ذره هم تغییر نداشته با این هزینه حداقل عقب خودرو یه تغییر اساسی می دادید فضای سر نشین عقب خیلی کمه در حد پراید ولی از لحاظ ابعادی خیلی درشت تره حداقل فضای سر نشین عقب باز تر می شد این یک خودرو سدان است نه هاچ‌بک که بگيم به خاطر کوچک بود خودرو فضای اون کمه یه مقدار از صندوق به فضای سر نشین عقب اختصاص می دادین که تو سفر طولانی پا خسته نشه اصلا به فضا عقب خودرو فکر کردید نه تو 206 هاچ‌بک نه صندوقدار نه رانا و نه 206 صندوقدار و هاچ‌بک به فضا سر نشین عقب فکر نشده که این همه هم هزینه صرف شده طراحان ایران خودرو لطفا فکری به حال سرنشینان عقب کنید.

    • Mohammad1991ir
      Mohammad1991ir | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

      207 صندوقدار

  • hamed garaoghlani
    hamed garaoghlani | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    یادتونه شرکت پژوگفته بوداگه ایران خودروقراردادنبنده افشاگری میکنم!مسئولین هم دستپاچه شدن درعرض کمترازیک هفته قراردادبستن تادهنشون بسته بمونه.به نظرمنم تنهاراه برای ملت خریدنکردن خودروی ایرانیه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی