ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توقف واردات غیرقانونی در بازار رایانه تا پایان بهمن طبق الزامات جدید وزارت صنعت

سید مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف رایانه تهران اظهار داشت بیش از 500 شرکت برای دریافت مجوز واردات کالاهای کامپیوتری ثبت نام کرده اند، اما تنها 45 مورد از آنها موفق به اخذ این مجوز شده ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

سید مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف رایانه تهران اظهار داشت بیش از 500 شرکت برای دریافت مجوز واردات کالاهای کامپیوتری ثبت نام کرده اند، اما تنها 45 مورد از آنها موفق به اخذ این مجوز شده اند.

وی اعلام کرد این 45 شرکت، شرایط مورد نیاز از جمله داشتن تعمیرگاه مجهز، نمایندگی در تمام استان های کشور، و داشتن انبار مکفی برای تعویض کالا در صورت مرجوع بودن را احراز کرده اند. دیگر شرکت ها نیز در صورتی که حائز شرایط فوق باشند، می توانند برای دریافت این مجوز اقدام نمایند.

میرمهدی با اشاره به اینکه اخذ مجوز مورد بحث بین یک ماه تا 45 روز زمان می برد، افزود بیش از 2500 کارت گارانتی نامعتبر از بازار جمع آوری شده و تا پایان بهمن ماه، هیچگونه واردات غیرقانونی نخواهیم داشت.

mahdimirmahdi

از سوی دیگر، وزارت صنعت با هدف الزام ایجاد دفتر نمایندگی خدمات پس از فروش از سوی شرکت های مادر، طی دو هفته گذشته از واردات کالاهای کامپیوتری 45 شرکت واردکننده ممانعت به عمل آورده، که افزایش قیمت این کالاها را در بازار به همراه داشته است.

میرمهدی در این رابطه می گوید «طبق الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت، هر کالای فناوری اطلاعات که قرار است وارد کشور شود، باید نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش در ایران داشته باشد.»

وی با تأکید بر اینکه «این تصمیم بسیار کارشناسانه است» افزود:

البته نمایندگی های رسمی شرکت های مادر در حوزه کالاهای رایانه ای هیچ تصمیمی برای ورود به ایران ندارند، و این الزام وزارت صنعت، مشکلاتی را برای واردکنندگان ایجاد کرده است.

میرمهدی اظهار داشت اقلامی که جلوی واردات آنها گرفته شد، مربوط به کالاهای سخت افزاری، لپ تاپ، تبلت، سرور، روتر، مانیتور و کامپیوتر بوده و از برندهای مطرح کشورهای مختلف مانند تایوان، چین، کره و امارات وارد ایران شده بود.

رئیس اتحادیه صنف رایانه تهران اضافه کرد فعلاً ورود این اقلام به کشور برای جلوگیری از افزایش قیمت و قاچاق و سوء استفاده سودجویان آزاد شده، تا هفته آینده برای این موضوع تصمیم گیری قطعی صورت گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • article.proposal.thesis@gmail.com
    article.proposal.thesis@gmail.com | ۲۸ دی ۱۳۹۵

    سایت جدید آفتابه aftabe.com برای ثبت آگهی فوق العاده هستش. ظاهرش مثل دیوار هست ولی خیلی خیلی حرفه ای و با پشتیبانی عالی هست

  • alex
    alex | ۲۷ دی ۱۳۹۵

    توی این گرونی با برچسب غیر قانونی بازارو از اینی که هست اشفته تر میکنند زمانی مالیات و گمرک ارزش پیدا میکنه که درامدشو خرج رفاه مردم کنند نه اینکه باعث سخت تر شدن زندگی بشوند

مطالب پیشنهادی