ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

جزئیات آپدیت Creators برای اکس باکس وان اعلام شد؛ سرعت بیشتر در دستور کار

رابط کاربری (همان داشبورد) کنسول اکس باکس وان با تصور الزام حضور کینکت و برخی از سیاست های اولیه نادرست مدیران اسبق این تیم طراحی شد. اما به مرور زمان اکس باکس تحت مدیریت افرادی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۷ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۲۰

رابط کاربری (همان داشبورد) کنسول اکس باکس وان با تصور الزام حضور کینکت و برخی از سیاست های اولیه نادرست مدیران اسبق این تیم طراحی شد.

اما به مرور زمان اکس باکس تحت مدیریت افرادی مانند «فیل اسپنسر»، «لری هرب» و «مایک ایبارا» از رویکردهای مهاجمانه سابق دست کشیده و به خوبی رو به ترقی و پیشرفت حرکت می کند.

سال 2016 برای اکس باکس وان دوره خوبی و رضایت بخشی محسوب می شود؛ از به روز رسانی های مناسب سیستم عامل دستگاه و عرضه نسخه اسلیم و صدرنشینی چند ماهه در جدول فروش گرفته تا عرضه یکی دو بازی انحصاری دوست داشتنی که در لیست برترین های سال هم جای گرفته اند.

اما این به معنای آن نیست که اهالی ردموند برنامه های ویژه و گسترده ای برای سال 2017 نریخته اند.

مایکروسافت با انتشار جزئیات به روز رسانی بزرگ بعدی اکس باکس و همینطور ویندوز 10، ضمن ارائه ویژگی ها و پیشرفت های قابل ذکری که در راه هستند، از سرعت بیشتر و بهره وری بهینه تر کنسولش سخن می گوید.

همانطور که چندی پیش خبر دادیم، «حالت بازی» به عنوان بخشی از آپدیت Creators به ویندوز 10 خواهد آمد و حالا مایک ایبارا تشریح می کند که این به روز رسانی فاکتورهای مهمی از داشبورد اکس باک وان را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در همین راستا پنل دسترسی آسان رابط کاربری اکس باکس وان که با نام Guide شناخته می شود تحولاتی به خود خواهد دید که تسریع عملکرد به عنوان فاکتور اصلی در دستور کار قرار گرفته است.

بعد از دریافت این آپدیت با یک بار کلیک دکمه درخشان اکس باکس روی کنترلر، منوی جدید گاید باز شده و اغلب ابزار و نیازهای کاربردی با سرعت بالا در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

به علاوه بهره مندی همزمان از چند اپلیکیشن هم تسریع خواهد شد و به عنوان مثال امکان ضبط ویدیو، تنظیم مدت زمان و دسترسی و اشتراک گذاری مستقیم آن از طریق پنل گاید میسر خواهد شد.

همچنین طراحی جدیدی از دستیار صوتی کورتانا، جدول های رقابتی امتیازات، کنترل موسیقی و مشاهده اچیومنت ها و جوایز در بط آن اعمال می گردند.

گفتنی است سرویس استریم ویدیوی زنده Beam (که پیش تر توسط مایکروسافت خریداری شد) بستری یکپارچه در ویندوز 10 و اکس باکس وان فراهم خواهد کرد که به نوعی آسان ترین و سریع ترین راه ممکن برای استریم محتوا به شمار می رود.

بخش رقابتی و مورد انتظار Arena هم که در جریان نمایشگاه E3 2016 معرفی شد و تجربه ای مشابه با مسابقات eSports برای کاربران شبکه اکس باکس لایو به ارمغان می آورد، طی همین آپدیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

ناگفته نماند که مایکروسافت تاریخ دقیقی برای ارائه آپدیت بزرگ اکس باکس وان اعلام نکرده است، اما از آنجایی که به روز رسانی Creators فروردین یا اردیبهشت سال آتی برای ویندوز 10 از راه می رسد، می توان بازه زمانی مشابهی را برای آن متصور شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی