ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عدم آمادگی اپراتورها برای طرح رجیستری؛ وزیر ارتباطات قول 6 ماه آینده را داد

مدت هاست که طرح ثبت شناسه موبایل های مجاز در شبکه اپراتورهای کشور موسوم به رجیستری با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه اعلام شده، اما همچنان خبری از اجرایی شدن آن نیست. در همین رابطه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

مدت هاست که طرح ثبت شناسه موبایل های مجاز در شبکه اپراتورهای کشور موسوم به رجیستری با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه اعلام شده، اما همچنان خبری از اجرایی شدن آن نیست.

در همین رابطه قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می گوید قابلیت عملیاتی این طرح کاملاً مسجل است و تمام مراحل تست آن طی شده و مشکلات و نواقص برطرف گشته، اما وزارت ارتباطات اعلام می کند برخی از اپراتورها نتوانسته اند زیرساخت های لازم را فراهم سازند.

وی اظهار داشت از آنجا که طرح فوق باید به صورت همزمان توسط تمام اپراتورها اجرا گردد، چاره ای نداریم جز اینکه صبر کنیم تا همه آنها بتوانند تجهیزات و وسایل مورد نیاز را تهیه و نصب نمایند.

خورشیدی درباره تأخیر در اجرای طرح رجیستری اضافه کرد:

ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم بگوییم تعمدی در کار است، اما در خصوص این تأخیر در اجرای پروژه، مسئولین وزارت ارتباطات و اپراتورهای موبایل باید پاسخگو باشند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می گوید وزارت ارتباطات، قول پایان نیمسال اول 1396 را برای راه اندازی این طرح داده، اما این بازه 8 ماهه در واقع به قاچاقچیان مهلت می دهد تا با خیال راحت هرچقدر که می خواهند، موبایل قاچاق کنند و اپراتورها نیز به راحتی به آنها سرویس دهند.

از سوی دیگر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه صبحانه کاری امروز با فعالان اقتصادی، در پاسخ به سؤالات مربوط به طرح رجیستری اظهار داشت:

این طرح در گذشته 2 بار با شکست مواجه شده، ولی ما کار خود را به صورت عمیق و جدی شروع کرده ایم.

واعظی می گوید برای این طرح، هماهنگی خوبی با وزارت صنایع و معادن و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته، و برای خریداری تجهیزات نیز مناقصه اعلام شده، بنابراین با توجه به اقدامات انجام شده فکر می کنیم که انجام آن تیرماه سال آینده نهایی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • سجاد
    سجاد | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

    کی این مملکت درس میشه؟
    وقتی گوشی از کارخونه میاد بیرون توش هندزفری اصل قاب و ضد خش و لوازم جانبی یدکی هست میاد تو ایران همه رو برمیدارن گرونتر هم میفروشن چه انتظاری هست؟

  • بهنود آراسته
    بهنود آراسته | ۲۸ دی ۱۳۹۵

    ای کاش سامانه رجیستری برای سیاسیون هم داشتیم تا هر کدام بی لیاقت و دروغگو بودند اتوماتیک از صحنه حذف میشدند

  • مهدی
    مهدی | ۲۷ دی ۱۳۹۵

    موبایلو هم میخوان مثل ماشین کنن
    ایران خودرو +سایپا=glx اینده

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۷ دی ۱۳۹۵

    از همون روز اول گفتم، این طرح تا بعد از انتخابات غیر ممکنه انجام بشه، چون قطعا باعث بی ثباتی و بالارفتن با شدت قیمت های میشه و همین میتونه زمینه شکست دولت تو انتخابات آتی رو رقم بزنه...دولت هم طبیعتا تا بعد از انتخابات، از هر کاری که بخواد وجهه اش رو خراب کنه، جلوگیری میکنه....ولی خدا بخیر بگذرونه بعد از انتخابات رو، که دیگه دولت اصلا براش مهم نیست وجهه اش خوب باشه یا بد، چون میدونه بیشتر از دو دوره نمیتونه سرکار باشه و همین باعث میشه که گند زده بشه به همه چیز...من از الان برای نیمسال دوم ۹۶ میترسم....
    درضمن، همه میدونن که این طرح از قبل شکست خورده اس و فقط و فقط برای اینکه بگن ما کاری انجام دادیم میخوان اجراش کنن و بازار موبایل و خراب کنن...

    • مهدی
      مهدی | ۲۷ دی ۱۳۹۵

      با حرفتون موافقم ولی فکر نکنم این دولت دوباره بیاد روی کار

  • amirreza
    amirreza | ۲۷ دی ۱۳۹۵

    مردم و اسکول کردن بی لیاقتا.. فقط قصدشون به دست گرفتن بازار بود که به هدفشون رسیدن ایفون 300 به خاطر گارانتی مزخرف گذاشت روش

مطالب پیشنهادی