ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی مبارز 779 اسب بخاری تسلا برای مسابقه قهرمانی خودرو های الکتریکی

ماه گذشته در نمایشگاه بین‌المللی بیرمنگام انگلستان،  تسلا در یک نمایش زنده مدل GT از سری S را معرفی کرد. اکنون خودرو های الکتریکی تسلا به مرکبی برای رانندگان حاضر در اولین دوره مسابقات قهرمانی ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۲۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

ماه گذشته در نمایشگاه بین‌المللی بیرمنگام انگلستان،  تسلا در یک نمایش زنده مدل GT از سری S را معرفی کرد. اکنون خودرو های الکتریکی تسلا به مرکبی برای رانندگان حاضر در اولین دوره مسابقات قهرمانی خودروهای الکتریکی تبدیل شده اند.

خودروی جدید ظاهری شبیه P100D دارد اما داخل خودرو تا حد امکان از وزنش کاسته شده است.  همچنین سخت افزار ها نیز به گونه ای بهینه سازی شده اند تا این خودرو حداکثر وزنی معادل 500 کیلوگرم داشته باشد.

در کنار همه اینها می توان به شاسی و ترمز های بهبود یافته، سیستم خنک کاری بهتر، توسعه قطعات آیرودینامیکی، فنربندی مسابقه ای و همچنین اضافه شدن رول کیج اشاره کرد که این خودرو را تبدیل به یک خودروی مسابقه ای تمام عیار می کند.

در حالت استاندارد همانند S P100D شتابی 0 تا 100 برابر 2.5 ثانیه دارد. اما هنگامی که در حالت ریس قرار دارد،  779 اسب بخار در کنار 995 نیوتن بر متر گشتاور این امکان را به راننده می دهد که بتواند در عرض 2.1 ثانیه از سرعت 100 کیلومتر در ساعت بگذرد. حداکثر سرعت این GT الکتریکی نیز 250 کیلومتر در ساعت است.

هنگام رونمایی از این خودرو اقای Olivier Lombard برنده مسابقات 24 ساعته Le Mans در سال 2011، از تجربه خود هنگامی که با این خودرو رانندگی می کرد گفت: رانندگی با یک خودروی الکتریکی GT واقعا برای من جذاب بود،  همچنین وقتی می بینیم که آینده خودرو های GT چگونه رقم می خورد، به خودی خود شگفت زده می شوم. عملکرد این خودرو به گونه ای است که کاملا مجذوب آن می شوید. 

طبق تقویم مسابقات، فصل اول شامل 7 مسابقه در مشهور ترین پیست های اروپا که شامل نوربرگرینگ، پاول ریکارد، بارسلونا و Assen هستند، برگزار خواهد شد.

سه مسابقه باقی مانده نیز طبق برنامه ریزی های انجام شده در قاره آمریکا برگزار می شوند. هر مسابقه شامل، 20 دقیقه تمرین، 60 دقیقه Qualifying است که اخر هر هفته برگزار می شود. مسافت هر مسابقه نیز به طور تقریبی برابر 60 کیلومتر تخمین زده شده است. اولین دوره الکتریک GT شامل 10 تیم و 20 راننده مرد و زن است که همگی از خودروهای تسلا استفاده می کنند.

طبق قرار داد تامین لاستیک مورد نیاز نیز به عهده شرکت پیرلی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی