ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پگاترون: تولید آیفون در آمریکا کمکی به ایجاد شغل و کارآفرینی نمی کند

وقتی رئیس جمهور جدید ایالات متحده در کمپین های تبلیغاتی خود اظهارات عجیب و بعضاً تندی علیه کمپانی های آمریکایی که محصولات خود را آن سوی دریاها تولید می کنند بیان کرد، اپل فوراً از فاکسکان ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

وقتی رئیس جمهور جدید ایالات متحده در کمپین های تبلیغاتی خود اظهارات عجیب و بعضاً تندی علیه کمپانی های آمریکایی که محصولات خود را آن سوی دریاها تولید می کنند بیان کرد، اپل فوراً از فاکسکان و پگاترون خواست تا وضعیت احتمالی انتقال خطوط تولید را بررسی نمایند.

فاکسکاس برنامه طولانی مدتی را برای این منظور تدارک دید، اما پگاترون کاملاً مخالفت کرد و اذعان داشت که هزینه های متعاقب این اقدام به هیچ وجه صرف نخواهد داشت.

دونالد ترامپ وعده داده تعرفه ای 35 درصدی برای محصولاتی مانند آیفون که در کشور چین تولید می شوند وضع خواهد کرد؛ این برنامه بدون شک انگیزه تولیدکنندگان برای حضور در خاک آمریکا را قوت می بخشد.

در همین راستا برخی از منابع چینی خبر می دهند که مدیران کمپانی پگاترون با رویکردی انعطاف پذیرتر به اپل اطلاع داده اند که در این زمینه همکاری و سازش خواهند نمود.

آنها بر این باور هستند با گسترش واحدهای کارخانه ای مستقر در کالیفرنیا و ایندیانا می توانند روند توسعه را 3 الی 5 برابر قبل کنند تا نیازهای خریداران اپل در آمریکا تامین گردد.

هرچند تحلیلگران تصور می کنند این رقم اصلاً کافی نخواهد بود و نه فقط نیازهای تولید آیفون را تامین نمی کند، بلکه به طور کلی نمی توان سایر دیوایس ها مانند مک بوک را به شمار آورد.

از طرفی تیم کوک مدیرعامل اپل چند وقت پیش در مصاحبه ای عنوان کرد اگر ترامپ تعرفه این فرآیند را حتی 45 درصد وضع کند، باز هم با توجه به الزام بسترسازی و ساخت کارخانجات مربوطه به صرفه نخواهد بود و ترجیح می دهیم روند فعلی را دنبال کنیم.

گفتنی است پگاترون هم در همین زمینه گفته توسعه واحدهای تولیدی آمریکا به کارآفرینی و ایجاد شغل در این کشور کمکی نخواهد کرد، چراکه اکثر آن اتوماسیون سازی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرزین
    فرزین | ۲۸ دی ۱۳۹۵

    وقتی همه چیزشو ربات میسازه دیگ چ فرقی میکنه کجا باشه.کسی رو که استخدام نمیکنه خز بازی در میاره.ترامپم مخشم تعطیله??

مطالب پیشنهادی