ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه کسانی در تصادفات اتومبیل های خودران کشته خواهند شد؟ شما تصمیم بگیرید

اگر یک تصادف کشنده اجتناب ناپذیر برای اتومبیل های خودران در حال وقوع باشد، چه کسانی کشته خواهند شد؟ این سؤالی است که محققان دانشگاه MIT از شما می خواهند که به آن پاسخ دهید. ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

اگر یک تصادف کشنده اجتناب ناپذیر برای اتومبیل های خودران در حال وقوع باشد، چه کسانی کشته خواهند شد؟ این سؤالی است که محققان دانشگاه MIT از شما می خواهند که به آن پاسخ دهید.

محققان با طراحی یک سایت ساده و کاربردی از شما می خواهند به سؤالاتی جواب دهید که شرایطی مشابه با «مسئله تراموا» را شبیه سازی می کند. در نظر بگیرید که شما به عنوان یک ناظر می توانید با کشیدن یک اهرم مسیر حرکت تراموایی را تغییر دهید. بنابراین شما تصمیم می گیرید که آیا 5 نفر واقع در مسیر حرکت کشته بشوند و یا تغییر ریل تراموا سبب جان باختن تنها یک نفر شود.

بر همین اساس دانشمندان MIT با ارائه شبیه ساز «ماشین اخلاق» قصد دارند تا از نظرات ثبت شده توسط کاربران استفاده کرده و اتومبیل های خودران را به گونه ای توسعه دهند تا بتوانند شرایطی مشابه با مسئله تراموا را مدیریت کنند.

شما در شبیه ساز مورد اشاره با سناریوهای جالبی مواجه می شوید. تصمیم می گیرید که جان یک انسان با ارزش تر است یا یک حیوان؟ آیا اتومبیل باید به سمت دو جنایتکار و انسان بی گناه حرکت کند یا با برخورد به مانعی سه سرنشین آن کشته شوند؟ آیا جان یک فرد جوان از جان یک انسان مسن با ارزش تر است؟ جواب صحیحی برای این پرسش ها وجود ندارد اما اطلاعات مفیدی کسب می شود که انسان های تمایل دارند اتومبیل آنها در شرایط مذکور چه عکس العملی نشان دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alig
    alig | ۲۸ دی ۱۳۹۵

    من که بودم همچین دستوری میدادم به ماشین:kill em all
    ??

  • pika
    pika | ۲۸ دی ۱۳۹۵

    تو مثال تراموا باید 5 نفر کشته شن چون توی مسیر تراموا قرار گرفتن درحالیکه اون یه نفر که تو خط دیگه قرار داره بیگناهه

مطالب پیشنهادی