ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مهم ترین اپلیکیشن ها
تکنولوژی

تعداد اپلیکیشن های دانلود شده در سال 2016 به رقم 90 میلیارد رسید

بر اساس گزارش اخیر مؤسسه «App Annie» تعداد اپلیکشین های دانلود شده ی اندروید و iOS در سال 2016 از مرز 90 میلیارد گذشت که نسبت به سال پیش از آن رشدی 15 درصدی را ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

بر اساس گزارش اخیر مؤسسه «App Annie» تعداد اپلیکشین های دانلود شده ی اندروید و iOS در سال 2016 از مرز 90 میلیارد گذشت که نسبت به سال پیش از آن رشدی 15 درصدی را تجربه کرده است.

در گزارش یاد شده درآمد حاصل از انتشار اپلیکیشن ها را نیز عدد قابل توجه 89 میلیارد دلار عنوان کرده و همچنین زمان صرف شده توسط کاربران در محیط نرم افزارها با رشدی 20 درصدی اکنون به رقم 900 میلیارد ساعت رسیده است.

گفتنی است «App Annie» درآمد کلی حاصل از فروش نرم افزار در فروشگاه های اندروید و iOS را 127 میلیارد دلار بیان کرده که 30 درصد آن عاید توسعه دهندگان شده است. مبلغ 89 میلیارد دلار باقیمانده نیز شامل تبلیغات داخل اپلیکیشن ها و همچنین درآمد حاصل از فروشگاه های شخص ثالث است.

نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان می دهد که تعداد نرم افزارها در کشورهای در حال توسعه مانند هند، اندونزی مکزیک و برزیل به سرعت در حال رشد بوده در حالی که در کشورهای توسعه یافته بیشتر شاهد رقابت بین نرم افزارها هستیم.

تعجبی نیست که یوتوب پادشاه سرگرمی در سال 2016 بوده و در کشورهای آمریکا و انگلستان بیشترین کاربر فعال را داشته و همچنین در کشور چین نیز از پلتفرم iQiyi پیشی گرفته است.

بازی های موبایل نیز سال 2016 را بسیار سودآور و با موفقیت پشت سر گذاشته و 75 درصد از درآمد حاصل از اپلیکیشن ها در iOS و 90 درصد از درآمد اندروید را از آن خود کرده اند. فقط به عنوان مثال می توان از بازی «پوکمون گو» نام برد که توانست 950 میلیون دلار به جیب زند.

گزارش مؤسسه تحقیقاتی «App Annie» عنوان کرده که 5 بازی با بیشترین درآمد عبارتند از Monster Strike، Clash of Clans، Pokemon Go، Game of War: Fire Age و Clash Royale.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mes'ud
    Mes'ud | ۲۹ دی ۱۳۹۵

    حتما به لطف ایران، فیـلترشکنها رکورد زدن.

مطالب پیشنهادی