ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتوهای دوستدار محیط زیست وارد خطوط هوایی امارات می شوند

علوم فیزیکی پوشاندن خود با بطری های پلاستیکی را ایده مناسبی برای گرم شدن در کابین هواپیما نمی دانند اما نظر شرکت هواپیمایی امارات کمی متفاوت بوده و از شما دقیقاً همین را می خواهد. ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

علوم فیزیکی پوشاندن خود با بطری های پلاستیکی را ایده مناسبی برای گرم شدن در کابین هواپیما نمی دانند اما نظر شرکت هواپیمایی امارات کمی متفاوت بوده و از شما دقیقاً همین را می خواهد. هواپیمایی امارات پتوهایی را معرفی کرده که 100 درصد از بطری های پلاستیکی بازیافتی تولید شده اند.

شرکت مذکور با همکاری کمپانی «Buzz» پتوهای دوستدار محیط زیست را برای استفاده در پروازهای کلاس اقتصادی ارائه می کند که هر کدام از آنها به وسیله 28 بطری پلاستیکی تولید شده اند. بطری های مورد اشاره به تکه های کوچکی تبدیل شده و سپس به صورت مایع در آمده تا از آنها الیاف پلاستیکی تهیه شود.

نکته جالب توجه این است که شرکت هواپیمایی امارات عنوان کرده که از طریق تولید پتوهای یاد شده، تا اواخر سال 2019 میلادی از ورود حدود 88 میلیون بطری پلاستیکی به مدفن های زباله جلوگیری شده که معادل با وزن 44 هواپیمای ایرباس A380s است.

پتوهای دوستدار محیط زیست برای اولین بار در خطوط هوایی اقتصادی «جت استار» استرالیا و در سال 2016 معرفی شدند و سپس دیگر شرکت های هواپیمایی نیز از این ایده هوشمندانه استقبال کردند. به عنوان مثال «KLM» یونیفرم های استفاده شده را به فرش های هواپیما تبدیل کرده و یا «ایر فرانس» از پوسترهای قدیمی و جلیقه های نجات برای تولید کیف استفاده می کند.

بنابراین ممکن است پتوهایی که در کلاس اقتصادی در اختیار شما قرار می گیرند، فوق العاده راحت نباشند اما دست کم اثرات زیست محیطی کمترشان احساس بهتری را به شما القا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی