ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این عبارت ساده می تواند برای چند دقیقه آیفون شما را از کار بیندازد [تماشا کنید]

به نظر می رسد بار دیگر یک پیغام متنی جدید کشف شده که می تواند باعث از کار افتادن موقت آیفون، آیپد و یا آیپادی شود که دارای یکی از نسخه های iOS 10 تا ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۹ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

به نظر می رسد بار دیگر یک پیغام متنی جدید کشف شده که می تواند باعث از کار افتادن موقت آیفون، آیپد و یا آیپادی شود که دارای یکی از نسخه های iOS 10 تا iOS 10.2.1 هستند. مشکل جدید بر خلاف باگ قبلی دارای راه حلی به مراتب ساده تر است تا آیفون شما را به روز اول بازگرداند.

پیغام جدید تنها از 4 کاراکتر تشکیل شده است؛ اموجی پرچم سفید، کاراکتری نامرئی با عنوان VS16، صفر و اموجی رنگین کمان. پیغام مذکور می تواند باعث هنگ دو الی سه دقیقه ای دستگاه های مبتنی بر iOS 10 شود که پس از این زمان سیستم عامل کرش کرده و به حالت قبل باز می گردد.

علت وقوع این اتفاق احتمالاً به وجود VS16 باز می گردد. در واقع کاراکتر مذکور به تلفن همراه شما می گوید که دو کاراکتر مجاور را با هم ترکیب کند که در این مورد خاص قابل ترکیب شدن نیستند.

ارسال عبارت فوق کمی پیچیده تر از این است که به راحتی آن را با تلفن همراه خود تایپ کنید. در ویدیوی قرار داده شده می توانید دو روش ارسال را مشاهده کرد که در یکی از موارد نیاز به کامپیوتر خواهید داشت.

گفتنی است که ترکیب این کاراکترها و ساخت یک Vcard می تواند سبب از کار افتادن اپلیکیشن Messages شود که در برخی موارد گزارش شده که حتی پس از راه اندازی مجدد نیز اپلیکیشن مذکور قابل اجرا نبوده و راه حل آن مراجعه به وبسایتی است که شخص هک کننده ارائه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • alex
    alex | ۳۰ دی ۱۳۹۵

    دوستانی که کرم دارن این اموجی هارو میگه
    ??
    ??
    ??
    ??

  • مسیح م
    مسیح م | ۲۹ دی ۱۳۹۵

    من متنی که توش نیم فاصله زیاد داشته باشه رو اگه توی برنامه نوت بنویسم، بعد از این که یه بار سیو کردم دیگه نمیتونم ادیتش کنم و کرش میکنه. همون متن رو اگه توی برنامه های دیگه مثل ig wa tg هم کپی پیست کنم و بخوام ادیت کنم، باز هم کرش میکنه.
    مجبورم دیگه متن رو کامل روی کامپیوتر بنویسم، بعد از طریق icloud.com توی نوت سیو کنم.
    خلاصه این که نیم‌فاصله رو دست کم نگیرید.

  • pooya
    pooya | ۲۹ دی ۱۳۹۵

    مرحوم جابز گفت دلیلشو خب.??

مطالب پیشنهادی