ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

شایعات از 8 گیگابایت رم و 3.5 ترافلاپ قدرت مکمل سخت افزاری نینتندو سوییچ می گویند

جای بحثی نیست که نینتندو سوییچ اگرچه از Wii U بسیار قوی تر است اما قطعا یارای مقابله با پلی استیشن 4 پرو و اکس باکس اسکورپیو از لحاظ سخت افزاری را ندارد و نمی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

جای بحثی نیست که نینتندو سوییچ اگرچه از Wii U بسیار قوی تر است اما قطعا یارای مقابله با پلی استیشن 4 پرو و اکس باکس اسکورپیو از لحاظ سخت افزاری را ندارد و نمی تواند در سطح آن ها ظاهر شود.

اما اخبار اخیر از ارائه یک واحد مکمل سخت افزاری برای این کنسول حکایت دارند که می تواند توان پردازشی دستگاه را شدیدا افزایش دهد. در واقع برخورد نینتندو با این ماجرا را می توان مشابه کاری دانست که دو کمپانی دیگر با ارائه کنسول های میان نسلی انجام دادند.

تصور کنید یک واحد سخت افزاری دیگر می خرید و به کنسول تان متصل می کنید تا قدرت آن به حدی برسد که بازی های پر جزئیات گرافیکی را در حالت 4K هم به نمایش گذارد اما این مسئله، ضعف کلی سوییچ از لحاظ سخت افزار را توجیح نمی کند و دست کم در حال حاضر سبب نمی شود که توسعه دهندگان بیشتری به ساخت بازی برای سوییچ روی آورند.

اولین بار چنین طرحی را در پتنت خود نینتندو مشاهده کردیم و حالا یکی از کاربران انجمن NeoGAF به این مسئله پرداخته و آن را با جزئیات بیشتری تعریف کرده است.

گویا این واحد مکمل سخت افزاری دارای 8 گیگابایت رم (سوییچ 4 گیگابایت رم دارد) و واحدی گرافیکی بسیار مشابه به GTX 1060 انویدیا است. از آنجایی که کیت توسعه آن به دست توسعه دهنده ها رسیده و پتنت اش هم توسط نینتندو ثبت شده، باید منتظر اعلام چنین طرحی از سوی نینتندو بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • vahid
    vahid | ۲۹ دی ۱۳۹۵

    اولا که اتخاذ همچین سیاستی توسط نینتندو تقریبا غیر ممکن میتونه باشه، اونم زمانی که همین الان هیچکسیحاضر به پرداخت 300 دلار برا خودِ کنسول نیست? ... دوما، ترکیب یه کارت گرافیک 1060 و حتی یک CPU قوی، با توجه به تست هایی که همه تحلیل گران از کنسول PS4 Pro بدست آورده اند دوباره ضعیف تر از این کنسول هست? ... برای رقابت با PS4 Pro و مخصوصا ارائه 4k، حداقل باید یک کارت 1070 به بالا تهیه کرد، تازه اونم فقط برا امسال هست، چون کنسول ها برخلاف PC های مرسوم، بخاطر بهینه سازی پی در پیشان توسط سازندگانشان، بصورت سالیانه یا حتی هر 6 ماه، پرقدرت تراز قبل میشوند? ...

    • AQD
      AQD | ۲۹ دی ۱۳۹۵

      چنین سیاست های تقریبا غیر ممکنه از طرف نینتندو اما
      اولا من کنسول رو پیش خرید کردم از روز اول هم گفتم هرچی باشه میگیرم خیلی هم حال کردم باهاش چون بازی های نینتندو متفاوته
      دوما شما بورو اون منبع معتبر که 1060 رو با پلی استشن پرو مقایسه کرده بیار نشون ما بده - البته انتظار ندارم تفاوت Native 4K رو با Upscale to 4K بدونید.
      سوما هیچ سخت افزاری با بروز رسانی قویتر نمیشه :) - جک گفتی شرمنده -

      • vahid
        vahid | ۳۰ دی ۱۳۹۵

        سخت افزار خودش قویتر نمیشه، اما با نرم افزار و کُد نویسی، استفاده ازش بهینه تر میشه پس یعنی بازده اش قویتر میشه? ... در مورد 1060 هم شما میتونید مقاله مقایسه تحلیل گران سایت گیم اسپات رو که اتفاقا همین سایت دیجیاتو پوشش داده بود، سرچ کنی و پیدا کنی و بخونی? (البته این سایت کارت 480 RX رو با PS4 Pro مقایسه کرده بود و چون قدرت 480 RX بیشتر از 1060 هست، کاملا باید به ضعیف بودن 1060 اطمینان داشت)، از طرفی همین 480 RX هم در "بعضی" اوقات نتونسته بود با بازی های لانچ کنسول PS4 Pro که تقریبا تمامشان بصورت کامل برای این کنسول میان نسلی بهینه نشده بودند، کاملا رقابت کنه، چه برسه بازی هایی که در آینده از ابتدا برا این کنسول ساخته و بهینه میشوند، بهتر عمل کنه?... در ضمن، شما ظاهرا هنوز در مورد قدرت 1060 اطلاعی ندارید که دَم از 4K نیتیو یا آپ اسکیل میزنید? ... در مورد خریدتون هم بهتون تبریک میگم، بنده وکیل وصیِ شما نیستم که بهتون بگم کنسول Switch بَد هست که بخرید یا برعکس؛ شما میتونید یه سر به تمامی مراجع خبری داخلی یا خارجی بزنید، مخصوصا سایت یوروگیمر، تا از واکنش سایر مردم اطلاع پیدا بکنید? ...

  • سعید
    سعید | ۲۹ دی ۱۳۹۵

    جدا خنده دارترین چیز ممکن واقعا ادم چی فرض کردی!طرف 300 دلار پول بده به این کنسول بعد بیاد یه 500 دلار دیگم پول بده برای مکمل( تازه جناب 1060توی خوابم نمیتوه 4k اجرا کنه این داشته باشه) اینکه از سونی مایکروسافتم میزنه جلو توی قیمت تمام شده واقعا جک سال بود براووو? ? ? ?

مطالب پیشنهادی