ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کمپانی والو چند پروژه معرفی نشده در دست دارد؛ پورتال یا هاف لایف جدید در راه است؟

مدیر کمپانی والو، گیب نویل اخیراً گفته که این کمپانی توسعه دهنده بازی های ویدیویی هنوز به ساخت بازی های تک نفره تمایل دارد و در همین راستا، چندین پروژه مختلف را در دستور کار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

مدیر کمپانی والو، گیب نویل اخیراً گفته که این کمپانی توسعه دهنده بازی های ویدیویی هنوز به ساخت بازی های تک نفره تمایل دارد و در همین راستا، چندین پروژه مختلف را در دستور کار خود قرار داده است. این خبر زمانی تایید شد که یکی از کاربران انجمن اینترنتی در جریان پرسش و پاسخی در ردیت پرسید «آیا والو هنوز روی بازی های تماماً تک نفره کار می کند؟» و مدیر والو در پاسخ، صرفاً به گفتن عبارت «بله» بسنده کرد.

گذشته از بازی هاف لایف 3 که یکبار دیگر طی این پرسش و پاسخ دست مایه طنز کاربران قرار گرفت، نویل گفت که والو امیدوار است تمام کارکنان را به ساخت بازی هایی براساس موتور سورس موظف سازد؛ موتوری که «بنیان برخی از محصولات معرفی نشده به شمار می رود». این سخنان بدان معناست که والو در حال حاضر روی دو یا تعداد بیشتری بازی ویدیویی کار می کند که در تاریخ نامعلومی رونمایی می شوند.

در پاسخ به سوالی راجع به آینده سری بازی Left 4 Dead، نویل گفت که والو محصولات خود را با تمرکز روی تکنولوژی ای که بیشتری بازده را دارد، چیزی که کارمندان بیشتر از سایر بازی ها به ساخت آن علاقه مند هستند و نیز بازی هایی که بهترین فرصت برای فائق آمدن بر چالش های تکنولوژی و طراحی را فراهم می سازند، انتخاب می کند.

به عنوان مثال، وی توضیح می دهد که بازی Team Fortress 2 نتیجه تصمیم والو برای تمرکز روی بازار بازی های Free 2 Play و مبتنی بر محتویات تولید شده از سوی کاربران بوده است. نویل افزوده که بازی Left 4 Dead، عنوانی مناسب برای روایت اشتراکی داستان تلقی می شود و اگر والو علاقه مند به روایت چنین داستانی باشد، مطمئناً یک بار دیگر نیم نگاهی به Left 4 Dead خواهد داشت.

در نهایت گفتنی است که بنابر اعلام رسمی مدیر والو، این کمپانی مشغول توسعه چند بازی مخصوص واقعیت مجازی بوده و به صورت موازی، تحقیق و توسعه کنترلر Knuckles را نیز پیش می برد. در مجموع، والو معمولاً در قبال پروژه های جدید خود بسیار رازدارانه عمل می کند و گاه نسخه پروتوتایپ بازی هایی را می سازد که هیچگاه به بازار عرضه نمی شوند؛ بنابراین امکان دارد که پروژه های جدید، چندان هم نویدبخش نباشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۹ دی ۱۳۹۵

    از یه طرف کار درستی می کنن که هیچ عجله ای ندارن و بازی رو خراب نمی کنن،از یه طرف مارو دق میدن!نمی دونم باید خوشحال باشم یا ناراحت

مطالب پیشنهادی