ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رولکس و تهدید تازه ای به نام پوشیدنی های هوشمند

سال ۱۹۶۹ میلادی آغازگر انقلابی در صنعت ساعت دنیا محسوب می شود. در این سال کمپانی ساعت ساز ژاپنی به نام سیکو محصول تازه ای تحت عنوان Quartz-Astron 35Q را معرفی کرد که در واقع نخستین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

سال ۱۹۶۹ میلادی آغازگر انقلابی در صنعت ساعت دنیا محسوب می شود. در این سال کمپانی ساعت ساز ژاپنی به نام سیکو محصول تازه ای تحت عنوان Quartz-Astron 35Q را معرفی کرد که در واقع نخستین ساعت بهره مند از ارتعاش سنج الکتریکی بود و از کریستال کوارتز برای تنظیم شدن استفاده می کرد.

تا پیش از این دوران، ساعت سازهای سوئیسی بودند که در این صنعت پادشاهی می کردند. در سال ۱۹۷۰ میلادی بالغ بر ۱۵۰۰ شرکت سوئیسی در این حوزه فعالیت می کردند اما اندکی بعد از ارائه Quartz-Astron 35Q توسط سیکو شمار آنها به حدود ۶۰۰ مورد رسید.

در نهایت هم با افزایش محبوبیت ساعت های کوارتز، شرکت های سوئیسی به بازار محصولات لوکس روی آوردند.

حالا ظاهرا کسب و کار این شرکت ها در معرض خطر قرار دارد و براساس اعلام Andrea Squsatrito موسس شرکت تحلیل بازار RE که دفتر اصلی اش هم در میلان ایتالیا قرار دارد تکنولوژی های جدید بار دیگر رقابت میان ساعت سازان سویسی را داغ کرده اند.

با در نظر داشتن همین مساله Squsatrito اخیرا گزارشی تخت عنوان «رولکس: صنعتی در معرض تهدید» منتشر کرده و در آن به برشماری تهدیدات تازه ای پرداخته که به واسطه ظهور ساعت های هوشمند برندهای ساعت سوئیسی را در معرض خطر قرار داده است.

او در گزارش خود به دو حوزه مختلف از این کسب و کار اشاره کرده که رولکس در آنها فعالیت دارد: نخست افرادی که ساعت های رنج ۲۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ یورویی را خریداری می کنند و دوم افرادی که گزینه های انتخابی شان در محدوده ۲۳ تا ۳۳ هزار یورویی قرار دارند. این دو بخش روی هم رفته ۸۳ درصد از کل تجارت شرکت رولکس را می سازند.

طبق گفته Squsatrito ساعت های ارزان قیمت رولکس که تقریبا ۴۵ درصد از جمعیت مشتریان آن را با خود همراه نموده اند با خطر پوشیدنی های گران قیمتی نظیر اپل واچ هرمس روبرو هستند.

این تحلیلگر در ادامه اشاره کرده است که پتانسیل های اپل واچ هنوز به صورت کامل به مرحله فعلیت نرسیده اند و آنچنان که انتظار می رود فروش نداشته با این همه، طبق شواهدی که تا به امروز به دست آمده انتظار می رود در آینده نزدیک بخش قابل توجهی از کسب و کار تولیدکنندگان ساعت در سوئیس مورد تهدید این محصول قرار گیرد.

البته Squsatrito تصور نمی کند که آینده بدی در انتظار رولکس و دیگر هم قطارانش باشد با این همه باور دارد که با شدت گرفتن رقابت از ناحیه ساعت های هوشمند این شرکت ها باید تغییرات بزرگی را در کسب و کار خود اعمال نمایند.

برای مثال ممکن است که رولکس دنباله رو شرکت هایی نظیر شنل شود که در زمینه مد فعالیت می کنند و برای جبران زیان های ناشی از ورود پوشیدنی های هوشمند در حوزه های دیگری غیر از محصولات اصلی اش فعالیت نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی