ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فوجی فیلم دو دوربین میان رده از سری اکس معرفی کرد

فوجی فیلم امروز از دو دوربین جدید به نام های X100F و X-T20 رونمایی کرد که در واقع جایگزینی برای مدل های X100T و X-T10 محسوب می شوند. دوربین های تازه فوجی فیلم طراحی مشابه ای به نسل قبلی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

فوجی فیلم امروز از دو دوربین جدید به نام های X100F و X-T20 رونمایی کرد که در واقع جایگزینی برای مدل های X100T و X-T10 محسوب می شوند.

دوربین های تازه فوجی فیلم طراحی مشابه ای به نسل قبلی خود دارند و این بار صرفا حسگرها و پردازنده های تازه ای را همراه دارند که سال قبل در مدل های پیشرفته تری نظیر X-Pro2 و X-T2 به خدمت گرفته شده بود.

اما در مورد دوربین لنز ثابت X100F (گفتنی است حرف F از ابتدای واژه fourth به معنای چهارم گرفته شده بدان معنا که این محصول چهارمین نسل از سری X100 به شمار می رود) باید بگوییم که بسیاری از امکانات و قابلیت هایش با نسخه قبلی آن برابری می کند که از آن جمله می توان به منظره یاب هوشمند و مبتکرانه هیبریدی آن با سه مد مختلف اشاره نمود.

لنز دستگاه همان مدل ۲۳ میلیمتری سابق با گشودگی دهانه لنز f/2 است و طراحی اش هم تفاوت زیادی با دوربین های قبلی سری X100 ندارد منتها جوی استیک و تنظیم کننده ایزوی آن شبیه به مدل X-Pro2 است.

فوجی فیلم اعلام نموده که کنترل های این محصول را نیز از نو طراحی کرده که از سمت راست نیز برای کاربر قابل دسترس باشند و امکان استفاده به صورت یک دستی را فراهم نمایند.

X100F علاوه بر حسگر جدید ۲۴ مگاپیکسلی X-Trans III CMOS حالا از سیستم فوکوس خودکار ۹۱ نقطه (قبلا ۴۹ نقطه) بهره می برد که تقریبا چهل درصد از محدوده تصویر را پوشش می دهد. این محصول در دو رنگ مشکی و نقره ای با قیمت ۱۲۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

اما می رسیم به محصول دوم یعنی X-T20 که مجهز به لنز قابل تعویض است و از نظر کیفیت تصویر با دیگر اعضای گران قیمت سری اکس برابری می کند منتها با قیمت هزار دلار.

این دوربین نیز به یک حسگر ۲۴ مگاپیکسلی X-Trans III CMOS و پردازنده تصویر  X-Processor Pro مجهز شده است و یک سیستم فوکوس خودکار جدید برایش در نظر گرفته شده که در مدل X100F نیز به خدمت گرفته شده و تنظیمات جدیدی هم برای فوکوس خودکار پیشرفته دارد.

X-T20 همچنین قادر است ویدیوهایی با رزلوشن 4K بگیرد که نسبت به کیفیت تصویر 1080p در نسل قبلی آن نوعی مزیت محسوب می شود.

گفتنی است دوربین جدید فوجی فیلم فاقد جوی استیک عقب است و در مقابل به یک نمایشگر تاچ مجهز شده. این محصول در دو رنگ مشکی و نقره ای با قیمت ۸۹۹.۹۵ دلار به بازار عرضه می شود و کیت لنز ۱۶ تا ۵۰ میلیمتری آن نیز حدودا ۹۹۹.۹۵ دلار برایتان آب می خورد. البته آپشن دیگری هم برای شما وجود دارد: کیت لنز ۱۸ تا ۵۵ میلیمتری که ۱۹۹.۹۵ دلار تمام می شود.

تصاویر X-T20

تصاویر X100F

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی