ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار صوتی الکسا می تواند جدیدترین مقالات مرتبط با هوش مصنوعی را برایتان بیابد

هوش مصنوعی امروزه به موضوع داغ در محافل تکنولوژی تبدیل شده و بدیهی است که تعداد بسیار زیادی مقالات پژوهشی مرتبط با آن، آگاهی از آخرین دستاوردها را حتی برای محققان سخت می کند. حالا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

هوش مصنوعی امروزه به موضوع داغ در محافل تکنولوژی تبدیل شده و بدیهی است که تعداد بسیار زیادی مقالات پژوهشی مرتبط با آن، آگاهی از آخرین دستاوردها را حتی برای محققان سخت می کند. حالا امینه بن خلیفه، محققی در زمینه یادگیری ماشینی به راه حلی دست یافته که به او در امر آگاهی از 300 مقاله ای که به صورت میانگین در هر روز روی وب سایت Arxiv.org ثبت می گردتد کمک می کند.

وی با بهره گیری از مهارت خود در یادگیری ماشینی، توانسته به دستیار صوتی آمازون، یعنی الکسا، جستجو برای مقالات مرتبط با هوش مصنوعی، خواندن تیتر آنها و ارائه توضیجی اجمالی درباره پروژه ای خاص را بیاموزد؛ و تمام این پروسه از طریق فرمان های صوتی صورت می گیرد.

خلیفه می گوید: «الکسا چگونگی آگاهی من از مقالات به صورت روزانه را تغییر داد. با استفاده از مهارت ArxivML برای الکسا، من می توانم جستجو در میان مثالات را کنار بگذارم و در عوض، هنگامی که مشغول آماده شدن برای رفتن به کار هستم، توضیحاتی اجمالی دریافت می کنم.»

بعد از اعلام فرمان های صوتی مناسب، الکسا تیتر 50 مقاله برتر روز که یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و سایر مباحث مشابه ارتباط دارند را می خواند. در صورتی که هر یک از مقالات توجه تان را جلب کند، امکان مطالعه جداگانه آن فراهم می شود و می توان ضمن توقف صدای الکسا در هر زمان، با فرمان «Alexa, Next» به سراغ مقاله بعدی رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی