ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

این دوازده رفتار می تواند دیدگاه دیگران در مورد شما را تغییر دهد

مردم دقیقا از لحظه ی ورود تان به اتاق، ارزیابی و قضاوت در مورد شا را شروع می کنند. برخی محققان معتقدند لازمه ی ارزیابی و تفسیر اطلاعات مهم توسط مغز، قضاوت است. از این رو ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

مردم دقیقا از لحظه ی ورود تان به اتاق، ارزیابی و قضاوت در مورد شا را شروع می کنند. برخی محققان معتقدند لازمه ی ارزیابی و تفسیر اطلاعات مهم توسط مغز، قضاوت است. از این رو همه ی انسان ها به طور ناخودآگاه با دیدن دیگران شروع به ارزیابی شان می کنند.

در ادامه با 12 رفتاری که بر نظر دیگران موثر است آشنا خواهید شد.

  1. نحوه ی بیان نظر

نحوه ی گفتن افکارتان درباره ی موضوعی و یا رفتارتان با دیگران بر قضاوت آنها اثر می گذارد و نشان دهنده ی این است که آیا از خود راضی هستید یا خیر؟ آیا به اندازه ی خوب حرف زدن تان، خوب هم گوش می دهید؟

  1. تعداد دفعات چک کردن تلفن همراه

یکی از بدترین کارهایی که ممکن است در حین مکالمه انجام شود، چک کردن تلفن همراه است مگر اینکه شرایط خاص و اضطراری باشد که در این صورت باید قبل از شروع مکالمه در مورد آن توضیح دهید. برای مثال بگویید: «متاسفم، فرزندم بیمار است به همین دلیل باید مدام حواسم به تلفن همراهم باشد».

  1. تحمل شنیدن «نه»

رفتار شما در مقابل شنیدن جواب «نه»، شخصیت و صبر شما را نشان می دهد. شما دو انتخاب دارید: می توانید سریع عصبانی شوید و یا سنجیده تر رفتار کنید. یکی از نشانه های بلوغ، این است که در نا امیدی بهترین رفتار خود را بروز دهید.

  1. مدیریت احساس

اجازه ندهید احساسات تان حواس شما را پرت کند. احساساتی شدن هیچ اشکالی ندارد، اما باید یاد بگیرید که احساسات تان را مدیریت کنید و نگذارید آنها شما را مدیریت کنند.

  1. عکس العمل به تغییر برنامه

منعطف بودن و سرعت عمل شما به هنگام تغییر برنامه، نشان دهنده ی مدیریت خوب تان در مواقع بحرانی و اتفاقاتی است که ناگهانی رخ می دهند. در رسیدن به اهداف تان سمج و در انتخاب روش ها، منعطف باشید.

  1. تحمل سرزنش ها

مردم درباره ی نحوه ی رفتار شما در موقعیت های منفی زیاد حرف می زنند. رفتار شما چه خواهد بود؟ آیا به این فکر می کنید که شما را سرزنش کرده اند، یا به دنبال راه حل می گردید؟ آیا انگشت سرزنش را به سمت دیگران نشانه می روید یا فراموشش می کنید؟

  1. نحوه ی صحبت کردن

حرف ها و نحوه ی صحبت کردن تان خیلی از ویژگی های شما را نشان می دهد. آیا در گذشته سیر می کنید، در حال یا متمرکز بر آینده اید؟ خوش بین یا بد بین هستید؟ حماسی حرف میزنید یا آرام؟

  1. غیبت کردن

غیبت کردن باعث می شود دیگران به شما اعتماد نکنند. زیرا زمانی که از بدی شخصی برای همکار تان می گویید، او نیز با خود فکر می کند شاید بدی های او را به کسی دیگر گفته باشید.

  1. نحوه ی نشان دادن اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به معنی این نیست که با فکر اینکه شما از همه بهترید وارد اتاقی شوید بلکه به این معنی است که خودتان را با هیچ کس مقایسه نکنید.

  1. رفتار با دیگران

روش صحبت شما با دیگران نشان دهنده ی احترامی است که برای خود قائلید. آیا با همه مهربانید؟ اگر این گونه نباشید، مطمئنا بقیه نیز متوجه آن می شوند.

  1. ظاهر

قبل از این که صحبت کنید پوشش، آراستگی، وقار و زبان بدن تان به جای شما صحبت می کنند. فکر می کنید چه پیامی می فرستند؟

  1. به موقع آمدن

وقت نشناسی، نشانه خود محوری و بی نزاکتی فرد است. در مقابل وقت شناسی نشان دهنده ی اهمیتی است که به زمان دیگران می دهید.

گاهی همین موارد رفتاری کوچک است که تفاوت های بزرگی ایجاد می کنند. خوب است قبل از اینکه دیگران برداشت نامناسبی از ما و رفتارمان داشته باشند، خود از آنها آگاه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی