ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در تمامی حوزه های فعالیت خود بهترین تجربه کاربری را ارائه می کند

طی سال های اخیر، چهره اپل به عنوان شرکتی نوآور و خلاق تا حدودی مخدوش شده و بسیاری از کارشناسان، آنها را به ارائه محصولاتی تکراری متهم می کنند، اما آیا مصرف کنندگان نیز همین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

طی سال های اخیر، چهره اپل به عنوان شرکتی نوآور و خلاق تا حدودی مخدوش شده و بسیاری از کارشناسان، آنها را به ارائه محصولاتی تکراری متهم می کنند، اما آیا مصرف کنندگان نیز همین نظر را دارند؟

مؤسسه Brand Keys به تازگی نتایج تحقیقات شاخص وفاداری مشتریان سال 2017 را منتشر ساخته. در این پژوهش، آنها خواسته اند تا «پیشگامان هر حوزه در زمینه متعهد ساختن مشتری، ایجاد حس وفاداری و ارائه مزایای واقعی» را بر اساس دیدگاه ها و نظرات 49168 مصرف کننده 16 الی 65 ساله شناسایی نمایند.

اگر نگاهی به فهرست برندهای برتر در حوزه های تکنولوژی بیندازید، در بخش اسمارت فون نام اپل به عنوان شرکت پیشگام به چشم می خورد. جالب است که برتری اهالی کوپرتینو به موبایل محدود نمی شود و در زمینه تبلت و لپ تاپ هم این کمپانی بیشترین رضایت و وفاداری را به خود جلب کرده.

اگر فکر می کنید اسپاتیفای برترین پلتفرم پخش آنلاین موسیقی است، اشتباه می کنید. اینجا هم Apple Music گوی سبقت را از دیگران ربوده، و در زمینه هدفون ها نیز زیرمجموعه اپل یعنی شرکت بیتز همراه با ال جی به مقام اول مشترک دست یافته اند.

تمامی موارد فوق در حالی عنوان شده که اپل در سخت ترین دوران خود از نظر حجم انتقادات و نارضایتی ها قرار دارد، اما می بینیم باز هم این شرکت بیشترین ارتباط حسی و عاطفی را با مشتریان خود برقرار کرده و توانسته رضایت آنها را بیشتر از دیگران جلب نماید.

همچین رابرت پسلکوف مدیر Brand Keys اظهار داشت سطح توقع مصرف کنندگان در تمام رده ها بسیار بالا رفته، و طی 12 ماه گذشته انتظارات آنها بیش از 35 درصد افزایش داشته.

گفتنیست پژوهش فوق بیش از 83 حوزه مختلف و بالغ بر 740 برند را در بر گرفته است. از جمله شرکت های پیشرو در رده های مختلف تکنولوژی می توان به ال جی در بخش تلویزیون، فیسبوک مسنجر در زمینه پیام رسان فوری، پی پَل برای خدمات پرداخت آنلاین، آمازون در حوزه خرده فروشی آنلاین، گوگل در بخش جستجو و فیسبوک به عنوان شبکه اجتماعی اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • The End
    The End | ۲ بهمن ۱۳۹۵

    UX دقیقا همون نقطه ای هست که اپل رو از بقیه شرکت ها متمایز میکنه، و این چیزی نیست که یک شبه به وجود بیاد نیاز منده سالها فکر و تجربه و فیدبک گرفتن از عملکرد کاربرهاست ، واقعا این وفاداری بی دلیل نیست

  • امیر حسین
    امیر حسین | ۲ بهمن ۱۳۹۵

    قبول دارم، اپل شرکت باحالیه

مطالب پیشنهادی