ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت ژاپنی رایحه های مختلف را به تجربه واقعیت مجازی اضافه می کند

تکنولوژی واقعیت مجازی سال گذشته رواج زیادی پیدا کرد و در سال 2017 هم به یکی از حوزه های برتر فناوری تبدیل خواهد شد. در همین راستا، محققین علاوه بر بهبود تجربه فراگیر بصری، قصد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

تکنولوژی واقعیت مجازی سال گذشته رواج زیادی پیدا کرد و در سال 2017 هم به یکی از حوزه های برتر فناوری تبدیل خواهد شد. در همین راستا، محققین علاوه بر بهبود تجربه فراگیر بصری، قصد دارند حس های دیگر انسان را نیز به کار گیرند.

شرکتی ژاپنی، گجتی به نام VAQSO VR را تولید کرده که می تواند رایحه های مختلف را شبیه سازی کند. این دستگاه به صورت آهنربایی به بخش زیرین تمامی هدست های واقعیت مجازی کنونی از جمله اکیلس ریفت یا اچ تی سی وایو متصل شده، و از مخازن قابل تعویض برای عطرهای مختلف برخوردار است.

این ابزار می تواند با ترکیب اسانس های موجود، چندین نوع بوی مختلف را به سمت بینی کاربر هدایت کند، و شرکت مورد بحث امیدوار است با استفاده از این فناوری بتواند تجربه VR را به سطح بالاتر و واقعی تری برساند. به عنوان مثال می توان بوی باروت، شلیک اسلحه، دود و خون را در بازی های شوتر اول شخص تولید کرده، یا رایحه محیط های طبیعی از جمله جنگل، دریا و غیره را در بازی های ادونچر و فانتزی شبیه سازی نماید.

گفتنیست محصول VAQSO VR هنوز در دست توسعه است، اما سازندگان آن امیدوارند طی سال جاری میلادی بتوانند نمونه نهایی را با عطرهای مختلف وارد بازار نمایند، ضمن اینکه شرکت های ثالث نیز می توانند مخازن اسانس برای تولید رایحه های سفارشی را تولید کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۲ بهمن ۱۳۹۵

    خیلی ایده جالب و مفید هستش ، هرچند خودم اهل بازی کردن نیستم اونم به ویژه از نوع حرفه ایش ولی ممکنه VR باعث بشه بهش و امتحان کردنش فکر کنم

مطالب پیشنهادی