ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پایان تولید Hennessey Venom GT؛ تنها رقیب جدی بوگاتی ویرون

سال 2010 بود که شرکت معروف هنسی، محصولی تازه به نام Venom GT را به عنوان رقیبی برای بوگاتی ویرون و به امید شکستن رکورد سرعت جهان وارد رقابت سوپر کار ها کرد. بعد از ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

سال 2010 بود که شرکت معروف هنسی، محصولی تازه به نام Venom GT را به عنوان رقیبی برای بوگاتی ویرون و به امید شکستن رکورد سرعت جهان وارد رقابت سوپر کار ها کرد.

بعد از گذشت 6 سال از این موضوع تنها دوازده دستگاه از این خودرو روانه خیابان ها شده است. علاوه بر یک نسخه اولیه، نیمی از این خودروها به صورت کوپه و نیمی دیگر از مدل های اسپایدر بودند.

نسخه نهایی از این خودرو قیمت فوق‌العاده 1.2 میلیون دلار دارد و با فروش آن قرار است پرونده تولید ونوم GT برای همیشه بسته شود.

در حالی که نسخه اولیه Venom GT قدرتی برابر 1000 اسب بخار داشت، آخرین ورژن قدرتی برابر 1451 اسب بخار و گشتاور 1287 نیوتن بر متری دارد که آن را از یک موتور V8 با حجم 7 لیتر می گیرد.

وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را نیز جعبه دنده 6 سرعته دستی ریکاردو بر عهده دارد. مدل معمولی  Venom GT که یک سوپر کار بر پایه لوتوس اکسیج محسوب می شود، در فوریه 2014 در محل فرود شاتل های NASA به سرعت 435.31 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مدل اسپایدر نیز در پایگاه هوایی لمرون کالیفرنیا توانست به سرعت 427.4 کیلومتر بر ساعت برسد.

این رکورد ها در مقطعی از رکورد های سرعت ثبت شده توسط بوگاتی ویرون نیز سریعتر بودند اما با توجه به استاندارد ها و ضوابط رکوردهای جهانی گینس که اندازه گیری سرعت را در دو مسیر رفت و برگشت طلب می کند، در نهایت این نام بوگاتی ویرون است که به عنوان سریعترین خودرو تولیدی جهان در این کتاب ثبت شده است.

در واقع رکورد هنسی ونوم GT علیرغم عملکرد فوق العاده اش قربانی نامناسب بودن شرایط آزمایش شد و نتوانست رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند.

به هر حال پس از پایان تولید ونوم GT، شرکت هنسی دست به انتشار عکس هایی از محصول تازه خود به نام Venom F5 زده است که احتمالا سال بعد به طور رسمی معرفی خواهد شد.

 با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط سایت رسمی هنسی، Venom F5 توانی برابر با 1500 اسب بخار دارد و می تواند 0 تا 100 را در عرض 2 ثانیه طی کند. این رکورد در حالی است که ونوم GT در عرض 2.7 ثانیه یه این سرعت می رسید.

هنسی افتخارات زیادی در زمینه عملکرد دارد، برای مثال نام این کمپانی برای ساخت اولین سوپر کار دنیا با نسبت قدرت به وزن یک به یک ثبت شده است..  

همچنین هنسی با ونوم GT در ژانویه 2013، توانست در عرض 13.61 ثانیه از 0 به 300 برسد، رقمی که آن را تبدیل به پر شتاب ترین سوپر کار دنیا در زمینه شتاب گیری 0 تا 300 کیلومتر بر ساعت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • yasinyasemi
    yasinyasemi | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    به گرد پراید نمیرسن اینا

  • خراب رفاقتم
    خراب رفاقتم | ۳ بهمن ۱۳۹۵

    جون میده با این تو جاده شمال برونی

مطالب پیشنهادی