ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فهرست پر فروش ترین خودروهای بازار اروپا؛ درخشش فولکس واگن گلف و نیسان قشقایی

سال گذشته فروش خودروهای نو در قاره سبز با رشد 6.5 درصدی همراه بود. ساکنین این قاره در سال 2016، حدود 15.14 میلیون دستگاه اتومبیل صفر کیلومتر خریداری کردند که بعد از سال 2007 بیشترین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

سال گذشته فروش خودروهای نو در قاره سبز با رشد 6.5 درصدی همراه بود. ساکنین این قاره در سال 2016، حدود 15.14 میلیون دستگاه اتومبیل صفر کیلومتر خریداری کردند که بعد از سال 2007 بیشترین میزان محسوب می شود.

در بین کشورهای اروپایی، آلمان با فروش 3.3 میلیون دستگاه خودروی صفر کیلومتر در صدر قرار دارد. انگلستان و فرانسه نیز به ترتیب با فروش 2.7 و 2 میلیون دستگاه در رده های بعدی قرار دارند. رده چهارم و پنجم نیز با 1.8 و 1.1 میلیون دستگاه به ایتالیا و اسپانیا تعلق گرفته است.

طبق روال سال های اخیر، در میان برندها فولکس واگن علی رغم رسوایی های مربوط به تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروها در صدر قرار گرفته و در سال 2016 توانسته 1.7 میلیون خودرو به مشتریان تحویل دهد.

خودروساز فرانسوی رنو نیز که این روزها به تقلب متهم شده، با فروش 1.1 میلیون خودرو دومین برند پرفروش اروپا لقب گرفته است. کمپانی آمریکایی فورد هم با تحویل 1.05 میلیون اتومبیل نو در جایگاه سوم ایستاده است.

پرفروش ترین برندها، سهم آنها از بازار خودروی اروپا و میزان رشد یا کاهش فروش آنها (برای نمایش تصویر در اندازه بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید)

نکته جالب در این بخش اینکه رقیب آمریکایی بنز و ب ام و یعنی کادیلاک، فقط 731 دستگاه خودرو در طول 12 ماه گذشته فروخته که اصلا قابل مقایسه نیست.

اگر نگاهی به مدل های پرفروش اروپا در سال گذشته داشته باشیم، خواهیم دید که فولکس واگن گلف با فروش 492,952 دستگاه در جایگاه نخست ایستاده و رنو کلیو با 315,115 دستگاه در رده دوم قرار دارد.

دیگر نماینده فولکس واگن یعنی خودروی شهری پولو با فروش 308,561 دستگاه جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

پرفروش ترین مدل ها + خودروهایی که بیشترین رشد یا کاهش را در میزان فروش داشته اند (برای نمایش تصویر در اندازه بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید)

در بین ده خودروی پرفروش اروپا نام پژو 208، نیسان قشقای و رنو کپچر نیز که برای ما ایرانیان شناخته شده تر هستند، دیده می شود. این سه اتومبیل به ترتیب با فروش 249,047، 234,340 و 217,105 دستگاه در رده های هفتم، هشتم و دهم قرار دارند.

نتایج آماری موسسه JATO نشان می دهد همانند سایر نقاط جهان فروش خودروهای شاسی بلند در قاره اروپا نیز با رشد زیادی همراه بوده و با افزایش 21.7 درصدی به 3.88 میلیون دستگاه رسیده است. خودروهای کامپکت نیز کماکان در این قاره محبوب بوده و ضمن رشد 2.7 درصدی به تعداد 3.21 میلیون دستگاه فروش رفته اند.

سهم سگمنت های مختلف از بازار خودروی اروپا در سال 2016  (برای نمایش تصویر در اندازه بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید)

مقایسه مختصر بازار خودروی آمریکا و اروپا در سال 2016 حاکی از آنست که اروپایی ها بر خلاف آمریکایی ها هیچ علاقه ای به پیکاپ ها ندارند؛ همچنین محبوبیت خودروهای شهری و کوچک در بین اروپایی ها بسیار بیشتر است.

وجه مشترک مشتریان این دو بازار بزرگ خودرو را می توان گرایش روزافزون آنها به سمت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • قاسم
    قاسم | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    خخخ
    نیسان قشقایی
    شما بخونید نیسان یک سی و دوم

مطالب پیشنهادی