ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

700 کارمند مایکروسافت احتمالاً در آینده ای نزدیک اخراج می شوند

انتظار می رود که مایکروسافت دور جدیدی از اخراج کارکنانش را هفته آینده و مصادف با گزارش سه ماهانه درآمدهایش در 7 بهمن ماه آغاز کند. بر اساس اظهارات یکی از منابع مطلع، احتمالاً حدود ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

انتظار می رود که مایکروسافت دور جدیدی از اخراج کارکنانش را هفته آینده و مصادف با گزارش سه ماهانه درآمدهایش در 7 بهمن ماه آغاز کند. بر اساس اظهارات یکی از منابع مطلع، احتمالاً حدود 700 شغل تحت تأثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت.

این رقم در مقایسه با تعداد کل نیروی کار مایکروسافت که برابر با 113000 نفر است، مقدار زیادی نیست اما انتشار این خبر سبب می شود که اضطراب و استرس در میان کارکنان ردموندی ها افزایش پیدا کند.

این اخراج ها در راستای برنامه معرفی شده توسط مایکروسافت برای قطع همکاری با 2850 کارمند این شرکت است که در گزارش سالیانه 2016 مطرح شده بود. در آن زمان مایکروسافت عنوان کرده بود که در ماه ژوئن 2017 و همزمان با اتمام سال مالی اش برنامه اخراج این تعداد از کارکنان خود را تکمیل خواهد کرد.

طبق اظهاراتی که منبع خبری اعلام کرده اکثریت 2850 موقعیت شغلی که تحت تأثیر این برنامه قرار می گرفتند هم اکنون از بین رفته اند. اخراج های پیش رو مربوط به یک گروه خاص نخواهد بود و ممکن است کارکنانی از دفاتر سرتاسر جهان و یا واحدهای تجارتی باشند که شامل فروش، بازاریابی، نیروی انسانی، مهندسین، حسابداران و غیره خواهد بود.

گفتنی است که هدف از اخراج های مذکور مسائل مالی نبوده بلکه ارتقای سطح مهارت ها در بخش های مختلف است. علاوه بر آن مایکروسافت در حال حاضر شروع به استخدام بیش از 1600 کارمند جدید کرده است.

بر اساس گفته های یکی از کارکنان ردموندی ها، اشخاصی که اخراج می شوند 60 روز مهلت دارند تا به دنبال کار دیگری در داخل کمپانی باشند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی