ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش توییتر برای استفاده از تنوع نژادی در نیروی کار خود ثمربخش بوده است

تبعیض جنسیتی و نژادی یکی از عمده مشکلاتی است که به اغلب شرکت های ساکن سیلیکون ولی نسبت داده می شود؛ اما مدیران این کمپانی ها و در راس آنها شبکه اجتماعی توییتر قصد دارند ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

تبعیض جنسیتی و نژادی یکی از عمده مشکلاتی است که به اغلب شرکت های ساکن سیلیکون ولی نسبت داده می شود؛ اما مدیران این کمپانی ها و در راس آنها شبکه اجتماعی توییتر قصد دارند این مسئله را به مرور زمان برطرف سازد.

بر همین اساس شرکت تحت مدیریت جک دورسی هر سال برنامه ای برای تنوع بخشیدن به وضعیت نژادی و جنسیتی کارمندان و به خصوص رهبرانش در نظر گرفته و نتایج آنها را به صورت عمومی منتشر می کند.

اخیراً جدیدترین آمار اطلاعاتی این رویکرد در اختیار رسانه ها قرار گرفته و نشان از رسیدن و یا حتی عبور از حدود پیش بینی شده ی مد نظر توییتر دارد.

به ادعای این شرکت اقلیت ها (شامل هر فردی که سفیدپوست نیست) حدود 9 درصد از جمعیت مسئولان فنی توییتر در سال 2016 را در اختیار داشته اند که در قیاس با سال قبلی 2 درصد رشد داشته است.

به علاوه این گروه در حال حاضر 6 درصد از منسب های مدیریتی را کسب کرده اند در حالی که این مقدار در سال 2015 بیشتر از صفر درصد نبود.

مشاغل متعلق به بانوان هم از 34 درصد نیروی کار به 37 درصد رسیده است؛ رهبری حدود 30 درصد از بخش های مختلف توییتر نیز به بانوان متخصص اعطا شده، رقمی که سال گذشته تنها 22 درصد بوده است.

شاید در نگاه اول این تغییرات عددی کوچک چندان به چشم نیایند؛ اما با در نظر گرفتن تعداد کارمندان زیاد توییتر در سراسر دنیا درخواهیم یافت که این درصدهای ناچیز بخش قابل توجهی از کارمندان را پوشش می دهد.

با همه این تفاسیر می توان گفت برنامه تنوع بخشی نیروهای فعال در این شبکه اجتماعی موفقیت آمیز بوده است؛ بنابراین توییتر برنامه و اهداف سال 2017 را نیز اعلام کرده و امیدوار است با دستیابی به آمار زیر موفقیتی دیگر را رقم بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی