ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازگشت لاوابیت؛ سرویس دهنده ایمیل مورد علاقه اسنودن

«لاوابیت» سرویس دهنده ایمیل های رمزنگاری شده که مورد علاقه ادوارد اسنودن بود، بار دیگر و با قابلیت های امنیتی بیش تری فعالیت خود را آغاز کرده است. «لادار لویسن» مدیر کمپانی سرویس دهنده مذکور در سال ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

«لاوابیت» سرویس دهنده ایمیل های رمزنگاری شده که مورد علاقه ادوارد اسنودن بود، بار دیگر و با قابلیت های امنیتی بیش تری فعالیت خود را آغاز کرده است.

«لادار لویسن» مدیر کمپانی سرویس دهنده مذکور در سال 2013 به دلیل درخواست دولت برای دسترسی به کلیدهای رمزنگاری SSL، فعالیت آن را متوقف کرد و هم اکنون برای اطمینان از امنیت کاربرانش، از معماری جدیدی در سرویس «لاوابیت» استفاده کرده که دسترسی به کلیدهای مورد اشاره را غیر ممکن می سازد.

گفتنیست در معماری جدید «لاوابیت» کلیدها در دستگاهی ذخیره می شوند که دسترسی به آن ممکن نخواهد بود. بر همین اساس سرویس مذکور به صورت خودکار یک کلمه عبور طویل را برای ایمیل ها تولید کرده که کمپانی قادر به مشاهده آن نیست، پس از آن کلمه عبور را به دستگاه وارد کرده و سپس آن را از بین خواهد برد.

در حال حاضر سرویس دهنده ایمیل یاد شده تنها در اختیار کاربران پیشین این کمپانی است اما شرکت وعده داده به زودی در دسترس دیگر کاربران نیز قرار خواهد گرفت و آنها می توانند یکی از حالت های «قابل اطمینان»، «محتاط» و «بدگمان» را انتخاب کنند.

گزینه «قابل اطمینان» ایمیل ها را روی سرور کمپانی رمزنگاری می کند در حالی که سرویس «محتاط» از رمزنگاری روی سرور و دستگاه کاربر پشتیبانی می کند. از آنجایی که سرویس «محتاط» کلیدها را روی سرور شرکت هم ذخیره می کند، برای افرادی که حتی این سطح از امنیت کافی نیست گزینه «بدگمان» ارائه شده تا ایمیل ها تنها در دستگاه مورد استفاده کاربر رمزنگاری شده و کلیدها روی آن ذخیره شوند.

علاوه بر رده بندی های امنیتی مذکور، «لاوابیت» از قابلیتی به نام «دارک میل» بهره می برد که در آن متادیتای هر ایمیل رمزنگاری می شود. «دارک میل» از شناسایی دریافت کننده ایمیل توسط ISP فرستنده و همچنین شناسایی فرستنده ایمیل به وسیله ISP دریافت کننده جلوگیری می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آرمان گلزار
    آرمان گلزار | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    گلکسی اس هفت ایران آپدیت شد به اندروید هفت حجم ۱،۲ گیگابایت

مطالب پیشنهادی