ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس رقیبی قدرتمند را برای رزبری پای معرفی کرد

طی سال های اخیر بوردهای الکترونیکی-پردازشی خانگی همچون رزبری پای توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده اند، چون یکی از بهترین ابزارها برای اجرای پروژه های شخصی و سفارشی با کمترین هزینه به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

طی سال های اخیر بوردهای الکترونیکی-پردازشی خانگی همچون رزبری پای توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده اند، چون یکی از بهترین ابزارها برای اجرای پروژه های شخصی و سفارشی با کمترین هزینه به شمار می روند. با این حال توان پردازشی اکثر آنها در حدی نیست که بتوان برنامه های نسبتاً سنگین را توسط آنها پیاده سازی کرد.

به تازگی کمپانی ایسوس محصولی به نام Tinker Board را معرفی کرده که اگرچه ابعادی مشابه پای دارد، اما از نظر سخت افزاری فوق العاده قدرتمندتر است.

در «تینکر بورد» چیپ پردازشی کمپانی راک چیپ به کار رفته که چهار هسته از نوع Cortex-A17 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز در اختیار دارد. این چیپ می تواند ویدیوهای 4K را به راحتی پخش کرده و از خروجی صوتی 24 بیتی نیز پشتیبانی می کند. بنابراین با استفاده از بورد مورد بحث می توان به راحتی یک سیستم مدیاسنتر خانگی ساخت.

حافظه رَم به کار رفته در تینکر بورد، دو برابر رزبری پای یعنی 2 گیگابایت  و از نوع LPDDR3 است، ضمن اینکه درگاه شبکه گیگابیتی، ارتباط بلوتوث نسخه 4.0 به همراه EDR، و وای-فای نیز در آن تعبیه شده.

قابلیت های ارتباطی فیزیکی محصول جدید ایسوس نیز کامل است که از میان آنها می توان چهار درگاه USB 2.0، جک 3.5 میلیمتری صدا و درگاه HDMI را نام برد. پین های استاندارد SDIO تعبیه شده روی بورد نیز می توانند ارتباط با قطعات اضافه را میسر سازد.

این محصول با قیمت رقابتی و مناسب 46 یورو وارد بازار می شود و همچون رزبری پای، نسخه ای از توزیع دبیان لینوکس را به اجرا درآورده و از KODI برای محتوای رسانه ای پشتیبانی می کند. با این حال، هنوز نمی توان به حمایت توسعه دهندگان از این محصول دل بست، چون در این زمینه رزبری پای با چندین سال تجربه، حرف اول را می زند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • خراب رفاقتم
    خراب رفاقتم | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    این دستگاه برای کار خاصه ارزش خریدش بالاس

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    این دقیقا یه نسخه کپی از رسپبری پای هست. در صورتی که با جدیدترین نسخه رسپبری پای مقایسه بشه، اصلا شانسی نخواهد داشت.

مطالب پیشنهادی