ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه رسمی LineageOS به زودی برای بیش از 80 گجت عرضه می شود [به روز رسانی]

سیانوژن مود مدت زمان زیادی در اختیار دوستداران اندروید بود و بیشترین محبوبیت را در بین رام های کاستوم داشته و تلفن های همراه زیادی از تولیدکنندگان گوناگون را پشتیبانی می کرد. اما مشکلات آرام آرام ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۵۰

سیانوژن مود مدت زمان زیادی در اختیار دوستداران اندروید بود و بیشترین محبوبیت را در بین رام های کاستوم داشته و تلفن های همراه زیادی از تولیدکنندگان گوناگون را پشتیبانی می کرد. اما مشکلات آرام آرام به سراغ این شرکت آمد و تا جایی پیش رفت که سیانوژن رسماً در انتهای سال گذشته میلادی به فعالیت خود خاتمه داد.

پس از پایان فعالیت سیانوژن جمعی از توسعه دهندگان شروع به توسعه سیستم عامل جدیدی مبتنی بر کدهای سیانوژن و با نام LineageOS کردند که به نظر می رسد قرار است به زودی برای بیش از 80 موبایل هوشمند به صورت رسمی عرضه شود.

در پست جدیدی در وبلاگ LineageOS عنوان شده است که رام هایی برای دستگاه های مبتنی بر اندروید مارشمالو و نوقا (به نظر می رسد منظور گجت هایی است که CM13 و CM14.1 را به صورت رسمی دریافت کرده اند) عرضه خواهد شد. نسخه RC سیستم عامل مذکور هر هفته منتشر می شود.

بر خلاف سیانوژن مود، سیستم عامل LineageOS به صورت پیش فرض به کاربر اجازه دسترسی به روت را نخواهد داد و برای روت کردن دیوایس خود لازم است فایل زیپی جداگانه را از طریق محیط ریکاوری نصب کنید. اگر شما توسعه دهنده رام هستید می توانید از سوییچی استفاده کنید و رام خود را به صورت پیش فرض شامل قابلیت روت کنید.

تعویض رام های دستگاه های اندرویدی همیشه با ریسک از دست رفتن اطلاعات و تنظیمات همراه است. از این رو LineageOS در دو ماه اول عرضه، رام هایی را با قابلیت انتقال دیتا از CM13 و CM 14.1 به سیستم عامل خود عرضه می کند که تمام اطلاعات کاربر را دست نخورده نگه خواهد داشت.

رام های LineageOS قرار است امروز یا فردا در داخل سایت رسمی این سیستم عامل قرار گیرند، پس اگر شما هم اهل تعویض رام و تست آن هستید بهتر است چشم از صفحه دانلود آنها بر ندارید.

به روز رسانی

همانطور که وعده داده شده بود، اولین نسخه رسمی از سیستم عامل Lineage با شماره ساخت 14.1 و مبتنی بر اندروید نوقا منتشر شد.

فرآیند ارائه این سیستم عامل برای 80 دیوایس مختلف با موبایل های نکسوس 6P، نکسوس 5X، موتو G4، موتو G4 پلاس، شیائومی ردمی 1 و نکست بیت رابین آغاز شده است.

اگر صاحب یکی از تلفن های هوشمند فوق هستید می توانید با مراجعه به صفحه دانلود رسمی Lineage برای انتقال دیتا از CM به رام های این سیستم عامل اقدام نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • vdksbsks
    vdksbsks | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    @Alireza Norouzi
    نه داداچ یه آیکون با سه تا خط گوشه صفحه داره اون رو بزن بعد یه لیست با برندهای مختلف برات میاد هر برندی میخوای انتخاب کن و با چیزهی در دسترس برا گوشیت اگه هست ، رام گوشیت رو عوص کن

    • alireza norouzi
      alireza norouzi | ۵ بهمن ۱۳۹۵

      عاها ممنون..

  • alireza norouzi
    alireza norouzi | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    روزی ده بار چک میکنم، همش نوشته coming soon ، حالا که میگید برای برخی از گوشی ها عرضه شده ولی بازم نشون نمیده چیزی برام،، ایران رو تحریم کرده نکنه؟؟؟

  • hojjat
    hojjat | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    کسی میدونه برای htc one x plus هم لاین ایج میاد یا نه؟؟؟؟؟

  • ali
    ali | ۳ بهمن ۱۳۹۵

    ینی چی ما الان رفتن نگاع کردن رام برای تبلت هست میتونم دانلود کنم ? بعد این چه خبرع که شما دادیت?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی