ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نهایت سرعت سیستم ناوبری اتومبیل های تسلا کاهش یافت

کمپانی تسلا شروع به انتشار بروزرسانی برای اتومبیل های «مدل S» و «مدل X» کرده که پس از مهر ماه تولید شده اند و به نسل دوم سخت افزار اتوپایلوت مجهز هستند. اما به نظر می ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

کمپانی تسلا شروع به انتشار بروزرسانی برای اتومبیل های «مدل S» و «مدل X» کرده که پس از مهر ماه تولید شده اند و به نسل دوم سخت افزار اتوپایلوت مجهز هستند. اما به نظر می رسد اتومبیل های جدید با وجود این بروزرسانی نیز از تمام قابلیت های اتوپایلوت و رانندگی نیمه خودکار مدل های قدیمی تسلا بهره نخواهند برد.

ایلان ماسک در توییت خود عنوان کرده که بروزرسانی HW2 برای تمام اتومبیل های حائز شرایط منتشر شده اما کاربران باید در نظر داشته باشند که دوربین برخی از این خودروها برای عملکرد صحیح نیاز به تنظیم زاویه خواهد داشت.

اتومبیل های مجهز به نسل دوم اتوپایلوت پس از دریافت آپدیت مذکور می توانند با محدودیت سرعت 72 کیلومتر بر ساعت در بزرگراه هایی حرکت کنند که خط کشی های مشخص و واضحی دارند.

همچنین بروزرسانی مورد اشاره سیستم «کروز کنترل آگاه از ترافیک (TACC)» را برای این خودروها به ارمغان آورده که با حداکثر سرعت 120 کیلیومتر بر ساعت و بسته به فاصله با اتومبیل جلویی، سرعت را کم و یا زیاد خواهد کرد. گفتنیست پیش از این اتومبیل های دارای نسل دوم سخت افزار اتوپایلوت تنها قادر به استفاده از کروز کنترل ابتدایی بوده اند.

از دیگر قابلیت هایی که آپدیت جدید به خودروهای مورد اشاره افزوده، سیستم «هشدار برخورد از جلو (FCW)» است که از طریق پخش صدا و یا نمایش روی پنل اتومبیل، راننده را از حضور اجسام در مسیر و برخورد احتمالی با آنها آگاه می کند.

لازم به ذکر است که این آپدیت، اتوپایلوت و قابلیت های امنیتی دیگر موجود روی خودروهای مجهز به نسل اول سخت افزار اتوپایلوت را در دسترس اتومبیل های جدید قرار نمی دهد اما با این حال نسبت به نسخه قبلی که روی محصولات جدید تسلا نصب شده بود، به صورت چشمگیری ارتقا یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی