ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه اندازی سیستم تشخیص چهره در فرودگاه های استرالیا؛ دیگر نیازی به پاسپورت نیست

از این پس برای تایید پاسپورت و دریافت مجوزهای لازم پرواز در فرودگاه های کشور اسرالیا به کاغذبازی، عبور و مرور از اتاقی به باجه دیگر و به طور کلی صحبت کردن با کسی نیاز ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

از این پس برای تایید پاسپورت و دریافت مجوزهای لازم پرواز در فرودگاه های کشور اسرالیا به کاغذبازی، عبور و مرور از اتاقی به باجه دیگر و به طور کلی صحبت کردن با کسی نیاز نیست.

اداره مهاجرت و محافظت از مرزهای استرالیا پروژه ای به نام «Seamless Traveler» راه اندازی کرده که به کمک آن قابلیت های تشخیص چهره، شناسایی عنبیه چشم و اثر انگشت جایگزین مراحل بازرسی و بررسی پاسپورت و وضعیت امنیتی افراد می شود.

به لطف این سیستم که از روز گذشته رسماً کار خودش را در یکی از فرودگاه ها آغاز کرده، حدود 90 درصد از مسافران تحت پوشش نظارت مکانیزه و هوشمند قرار خواهند گرفت و بنابراین ماموران کنترل مرزها می توانند روی موارد امنیتی مهم تری تمرکز کنند.

در واقع مردم بدون نیاز به توقف از راهروهایی مخصوص و مجهز به سرویس های فوق عبور کرده و المان های زیستی آنها مورد سنجش اتوماتیک سیستم قرار می گیرند.

گفتنی است پیش از این فرودگاه های استرالیا از مکانیزمی به نام «دروازه هوشمند» برخوردار بوده اند که از حدود 10 سال پیش پیاده سازی شده و بخش های کوچکی از همین سیستم را ارائه می کرده است.

سازمان هواپیمایی و امنیت این کشور در نظر دارد تمام فرودگاه های بین المللی استرالیا را تا اسفند 1397 به سیستم مورد بحث مجهز نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی