ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رؤیای بزرگ هایپرلوپ وان؛ عبور اتومبیل های خودران از داخل لوله های هایپرلوپ

ایلان ماسک هم اکنون تمام وقت خود را صرف پروژه های بلندپروازانه SpaceX و اتومبیل های خودران تسلا کرده و از همین رو زمان کافی برای رسیدگی به ایده هایپرلوپ را ندارد. از همین رو ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

ایلان ماسک هم اکنون تمام وقت خود را صرف پروژه های بلندپروازانه SpaceX و اتومبیل های خودران تسلا کرده و از همین رو زمان کافی برای رسیدگی به ایده هایپرلوپ را ندارد.

از همین رو کمپانی دیگری با نام هایپرلوپ وان وارد عمل شده تا بتواند رؤیای سفر 35 دقیقه ای از لس آنجلس تا سانفرانسیسکو را به حقیقت تبدیل کند. هم اکنون این شرکت قصد دارد پا را فراتر گذاشته و علاوه بر قطارها، اتومبیل ها را نیز به داخل کانال های هایپرلوپ وارد کند.

بر اساس مصاحبه وبسایت ورج با «جاش گیگل» یکی از مؤسسان شرکت و «نیک ارل» معاون ریاست هایپرلوپ وان، کمپانی مذکور با کارخانه های سازنده چیپ برای اتومبیل های خودران نظیر انویدیا و اینتل و همچنین با شرکت خودروسازی مکلارن ملاقات هایی داشته که به گفته آنها به منظور «تلاش های واقع گرایانه» برای استفاده از اتومبیل های خودران در لوله های هایپرلوپ آینده صورت گرفته است.

«ارل» در این باره گفت:

ایده مورد بحث به این صورت است که خودروی شما دارای یک فرستنده خواهد بود. زمانی که به سمت هایپرلوپ حرکت می کنید مانند این است که می خواهید با سرعت زیاد وارد یک آزادراه شوید. بنابراین باید قادر باشید تا قفل درب لوله را باز کرده و به داخل آن حرکت کنید.

«ارل» در ادامه هایپرلوپ وان را به «شبکه گسترده WAN» در صنعت حمل و نقل تشبیه کرد که می بایست با تمام «شبکه های محلی LAN» ارتباط داشته باشد و بنابراین تمایل دارد تا هر اتومبیل خودرانی را به سیستم خود راه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Behzad_Sabeti
    Behzad_Sabeti | ۵ بهمن ۱۳۹۵

    یه سری چیزا رو از خودتون می نویسین تو متن اصلی نیست. حالا در کل این هم اگه مهم نباشه لااقل درست بنویسید! کالیفرنیا ایالته سانفرانسیسکو هم یه شهره تو همون ایالت. یعنی چی "رؤیای سفر 35 دقیقه ای از کالیفرنیا تا سانفرانسیسکو"!

    • آریا
      آریا | ۶ بهمن ۱۳۹۵

      منظورش از لوس انجلس به سانفرانسیسکو

    • حسام الدین جعفری
      حسام الدین جعفری | ۶ بهمن ۱۳۹۵

      دوست عزیز اشتباه تایپی بود و اصلاح شد
      ممنون از توجه شما

  • پارسا
    پارسا | ۵ بهمن ۱۳۹۵

    خو هایپر لوپ برای محفظه خلا و واگن های هاصش طراحی شده. ورود ماشین ها توش اختلال ایجاد نمی کنه؟

مطالب پیشنهادی