ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رسما تایید شد؛ کاهش 40 درصدی تصادف خودروهای تسلا پس از نصب اتوپایلوت

سیستم رانندگی نیمه خودکار تسلا که با نام اتوپایلوت شناخته می شود، از اکتبر 2014 به عنوان یک آپشن برای مدل S ارایه شد. این سیستم مجموعه ای از انواع رادارها و دوربین ها است ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

سیستم رانندگی نیمه خودکار تسلا که با نام اتوپایلوت شناخته می شود، از اکتبر 2014 به عنوان یک آپشن برای مدل S ارایه شد. این سیستم مجموعه ای از انواع رادارها و دوربین ها است که از طریق آنها اطلاعات محیطی را دریافت کرده و با استفاده از الگوریتم های بسیار پیشرفته داده ها را تحلیل می کند.

نتایج این تجزیه و تحلیل ها برای هدایت خودکار اتومبیل به کار گرفته شده و رانندگان می توانند کنترل خودروی خود را در مسیرهای اصلی به اتوپایلوت محول کنند.

طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط تسلا تا اکتبر سال 2016 خودروهای ساخت این شرکت 500 میلیون کیلومتر را در حالت رانندگی خودکار با اتوپایلوت طی کرده بودند.

سیستم اتوپایلوت علی رغم توانایی های بالایی که در کنترل خودرو در جاده های اصلی دارد، بعد از وقوع چند سانحه مشکوک – مخصوصا تصادف راننده فلوریدایی با یک کشنده 18 چرخ در ماه می 2016 که منجر به مرگ وی شد – مورد انتقاد قرار گرفته است.

بر اساس گزارشی رسمی که توسط یکی از نهادهای دولتی آمریکا انتشار یافته، بعد از نصب سیستم اتوپایلوت میزان تصادفات مربوط به خودروهای تسلا تا حد چشمگیری کمتر شده است.

سازمان ملی امنیت ترافیک اتوبان های آمریکا موسوم به NHTSA تمام داده های مربوط به مسافت طی شده و باز شدن ایربگ در خودروهای تسلا مدل S و مدل X را بین سال های 2014 تا 2016 بررسی کرده است.

این داده ها نشان می دهند که تعداد تصادف های مرتبط با خودروهای تسلا بعد از نصب قابلیت Autosteer تا 40 درصد کاهش یافته است.

مقامات دولتی عقیده دارند که اگر چه سیستم های کمکی پیشرفته (ADAS) مثل اتوپایلوت می توانند در کاهش سوانح رانندگی موثر باشند، اما آنها نباید جایگزین حواس راننده در سطح مسیر شوند.

NHTSA اضافه می کند که رانندگان نباید هرگز در صورت مشاهده خطر برخورد منتظر ترمزگیری خودکار وسیله نقلیه خود باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی