ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر ZTE: اشتباه کردیم؛ پروژه جمع سپاری موبایل Hawkeye با شکست مواجه می شود

کمپانی ZTE طی نمایشگاه CES 2017 که ماه گذشته برگزار شد موبایل جمع سپاری شده جدیدش را با نام Hawkeye معرفی نمود و اعلام کرد برای جمع آوری هزینه های لازم، آن را به دست ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

کمپانی ZTE طی نمایشگاه CES 2017 که ماه گذشته برگزار شد موبایل جمع سپاری شده جدیدش را با نام Hawkeye معرفی نمود و اعلام کرد برای جمع آوری هزینه های لازم، آن را به دست کیک استارتر می سپارد.

به دنبال این ماجرا هفته گذشته مشخصات سخت افزاری موبایل مورد بحث منتشر گردید و کاربران متوجه شدند Hawkeye یک میان رده 199 دلاری خواهد بود.

بر این اساس تلفن هوشمند جدید ZTE از چیپست اسنپدراگون 625 و 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بوده و باتری 3000 میلی آمپری آن را همراهی می کند.

با در نظر داشتن همه این تفاسیر اگر سری به صفحه کیک استارتر Hawkeye بزنید متوجه خواهید شد که تاکنون تنها 36 هزار دلار از هدف 500 هزار دلاری چینی ها تامین شده و موفقیت این برنامه جمع سپاری عملاً ممکن نخواهد بود.

چرا؟ چون کاربران ویژگی های منحصر به فردی مانند ردیابی چشم، زوم اپتیکال دوربین 12 مگاپیکسلی و پشتیبانی از فرامین صوتی و غیره را در یک موبایل پرچمدار مجهز به چیپست اسنپدراگون 835 می خواهند، نه یک دیوایس اقتصادی.

در این بین «جف ئی» نایب رئیس واحد برنامه ریزی ZTE هم که کاملاً به موضوع اشراف دارد، ضمن ابراز پشیمانی از این رویکرد عنوان کرده «اشتباه کردیم؛ متوجه هستیم که درج ویژگی های خاص پروژه CSX در یک موبایل میان رده نامناسب است و مردم این را نمی خواهند.»

بدیهی است که جمع سپاری Hawkeye موفق نخواهد بود و کیک استارتر هم اجازه نمی دهد در صورت اعمال تغییراتی در مشخصات سخت افزاری، قیمت موبایل عوض شود.

به این معنا که ZTE چاره ای ندارد جز اینکه یا قید جمع سپاری دیوایس مورد بحث را زده و پول های پرداخت شده را به کاربران برگرداند، یا بدون افزایش قیمت آن را به چیپ مجتمعی قوی تر مجهز سازد.

در مجموع می توان گفت موبایل خوش چهره Hawkeye فعلاً وضعیتی بلاتکلیف خواهد داشت تا اینکه در آینده از برنامه های مدیران کمپانی چینی با خبر شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۶ بهمن ۱۳۹۵

    منظور از "جمع سپاری" چی هست ؟ متوجه معنی این کلمه نشدم ..

مطالب پیشنهادی