ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی هیوندای i30 جدید؛ هاچ بکی با شانس حضور در بازار ایران

هیوندای i30 یک خودروی کوچک خانوادگی است که از سال 2007 به جمع محصولات کمپانی کره ای پیوسته و تاکنون در سه نسل مختلف تولید شده است. نسل سوم از این خودروی زیبا سپتامبر گذشته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

هیوندای i30 یک خودروی کوچک خانوادگی است که از سال 2007 به جمع محصولات کمپانی کره ای پیوسته و تاکنون در سه نسل مختلف تولید شده است. نسل سوم از این خودروی زیبا سپتامبر گذشته در نمایشگاه پاریس به عنوان مدل سال 2017 رونمایی شد. به تازگی هیوندای تصاویر و جزییات بیشتری درباره قیمت و مشخصات فنی i30 منتشر کرده که موضوع این مطلب شده است.

این خودرو که رقبای مطرح و شناخته شده ای مثل فورد فوکوس و فولکس واگن گلف را در پیش رو دارد، از ظاهر پویا و بروزی برخوردار بوده و کاملا مشابه محصولات اروپایی از آب درآمده است. داخل کابین آن نیز در عین سادگی مدرن و جذاب طراحی شده است.

برای به حرکت درآوردن نسل سوم i30 هیوندای سه موتور بنزینی و یک موتور دیزلی را که همگی کم حجم هستند،در نظر گرفته است.

موتور بنزینی جدید 1.4 لیتری توربو توانایی تولید 138 اسب بخار قدرت و 242 نیوتن متر گشتاور را داشته و با گیربکس های 6 دنده دستی و 7 دنده دو کلاچه قابل انتخاب است.

دیگر موتور بنزینی ارایه شده حجمی برابر با یک لیتر دارد. این موتور سه سیلندر توربو که با همکاری مراکز فنی هیوندای در آلمان توسعه یافته 118 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق یک گیربکس 6 دنده دستی به چرخ ها منتقل می شود.

موتور بنزینی دیگری که برای i30 قابل انتخاب است، نمونه 1.4 لیتری MPI است که 98 اسب بخار قدرت دارد. درباره این موتور و گیربکسی که با آن ترکیب می شود، اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

هیوندای اگر چه i30 را تنها با یک موتور 1.6 لیتری دیزلی ارایه می کند، اما این موتور سه خروجی مختلف داشته و مشتریان می توانند بنا به نیاز خود یکی را انتخاب کنند. این موتور در سه نسخه متفاوت خود 93، 108 و 131 اسب بخار قدرت دارد که در دو نسخه قدرتمندتر با گیربکس های 6 دنده دستی و یا 7 دنده دو کلاچه قابل انتخاب است.

از آنجایی که نسل سوم i30 مراحل توسعه و تست های فنی را در اروپا گذرانده، می تواند در بحث هندلینگ و کیفیت سواری حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. برای رویارویی هر چه بهتر با رقبا، هیوندای این خودروی خود را با طیف وسیعی از امکانات و آپشن های رفاهی و ایمنی روانه عرصه رقابت کرده است.

شایان ذکر است که خانواده i30 2017 اعضای مختلفی دارد که عبارتند از هاچ بک 5 در،  عضو استیشن، نسخه N و یک عضو فست بک.

مدل پایه این خودرو در بریتانیا 16.955 پوند (برابر با حدود 21 هزار دلار) قیمت گذاری شده است. از آنجا که اخیرا قردادی بین کرمان موتور و هیوندای برای تولید مدل های I10 و I20 منعقد شده است، هیچ بعید نیست که در سال 96 شاهد اضافه شدن مدل I30 نیز به سبد محصولات کرمان موتور در ایران باشیم.

در این صورت با توجه به قیمت 72 میلیونی هیوندای I10 و ارزش گذاری 86 میلیونی هیوندای i20، بعید نیست که قیمت هیوندای i30 نیز به 90 الی 100 میلیون تومان برسد که البته برای یک هاچ بک کوچک با موتورهای نسبتا ضعیف، رقم گزافی خواهد بود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • hamid saffarzadeh
    hamid saffarzadeh | ۶ بهمن ۱۳۹۵

    امیدوارم این روند رو به افول کشور با سرعت بیشتری طی بشه و به انتها برسه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی