ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ماسک از ایده تازه اش می گوید: حفر تونل برای دور زدن ترافیک

ایلان ماسک را در قالب سه کلمه می توان توصیف کرد: میلیاردر، کارآفرین و مردی با یک اکانت توییتر. عبارات یاد شده در کنار یکدیگر ترکیبی خطرناک را می سازند و این یعنی وقتی آقای ماسک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

ایلان ماسک را در قالب سه کلمه می توان توصیف کرد: میلیاردر، کارآفرین و مردی با یک اکانت توییتر. عبارات یاد شده در کنار یکدیگر ترکیبی خطرناک را می سازند و این یعنی وقتی آقای ماسک توییتی را ارسال می کند باید این سوال را از او پرسید: جدی می گویید؟

ماه گذشته مدیرعامل اسپیس اکس مجموعه ای توییت را منتشر کرد و در آنها لب به گلایه از ترافیک گشود. وی پیشنهاد داد که برای حل این معضل باید در شهر تونل حفر شود، آن هم از طریق شرکت حفاری.

ماسک در ادامه ی توییت هایش اینطور گفت: من می خواهم خودم این کار را انجام دهم و چندی بعد هم در بخش بیوگرافی اکانتش اینطور نوشت: [مدیرعاملِ] شرکت های تسلا، اسپیس اکس، OpenAI و Tunnels.

امروز صبح نیز او مجددا ادعایش را تکرار کرد و حتی در پاسخ به سوالی که در مورد جدی بودن تصمیمش در این رابطه مطرح شد، کاملا مصمم اظهار داشت که چنین تصمیمی دارد.

توییت اول: پس شما جدی بودید؟ آیا جدا جدی بودید؟ توییت دوم: بله.

آیا آقای ماسک این حرف را جدی گفته است؟

مساله اینجاست که ایده احداث تونل برای «حل» معضل ترافیک عجیب تر از طرح هایپرلوپ یا ماموریت به مریخ نیست. به بیان دیگر، شاید پیاده سازی این طرح به لحاظ تکنیکی ممکن باشد، اما ضروریست که خواسته محکم و البته پول کافی برای این منظور هم وجود داشته باشد.

اما توضیح عملیاتی تر در مورد علاقمندی ماسک به حفر تونل را می توان در این حقیقت نهفته دانست که دونالد ترامپ اخیرا وعده داده بودجه لازم برای بهبود زیرساخت های آمریکا را فراهم می کند و با در نظر داشتن همین مساله، می توان تشخیص داد که اولویت های بیشتری غیر از تاسیس شرکت حفاری ماسک در آمریکا وجود دارند.

شاید هم این تنها یک شوخی باشد همراستا با همان حرف های ترامپ مبنی بر دیوار کشی میان آمریکا و مکزیک. جالب است بدانید که ماسک در همین توییت ها اعلام نموده ماه آینده از neural lace رونمایی می کند (که در واقع قرار است نوعی رابط میان مغز انسان و نرم  افزارهای رایانه باشد) و با توجه به همین مساله می توان نتیجه گرفت که این اواخر حس شوخ طبعی این مدیر موفق حسابی گل کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M.Amirabady امیرآبادی
    M.Amirabady امیرآبادی | ۶ بهمن ۱۳۹۵

    اما ترامپ امروز راهای تامین بودجه دیوار رو امضا کرد!!

مطالب پیشنهادی