ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال می رود آیفون های آتی به نمایشگرهای LCD خمیده مجهز شوند

اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما در جریان هستید که طی هفته های اخیر گزارشات متعددی منتشر شد دال بر اینکه آیفون 8 به نمایشگری خمیده مجهز خواهد بود که در  این صورت اپل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۶

اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما در جریان هستید که طی هفته های اخیر گزارشات متعددی منتشر شد دال بر اینکه آیفون 8 به نمایشگری خمیده مجهز خواهد بود که در  این صورت اپل برای نخستین بار پرچمدار خود را همراه با این پنل عرضه می نماید.

این موبایل همچنین برپایه برخی خبرها و شایعات از نمایشگر منعطف OLED بهره می گیرد که این اتفاق نیز در صورت حقیقت داشتن نخستین بار در آیفون های اپل رخ خواهد داد.

در خصوص مزایای نمایشگرهای OLED باید بگوییم که عملکرد بهتری را از خود نشان می دهند، مقرون به صرفه ترند و راحت تر خم می شوند در نتیجه راحت تر می توان در طراحی خمیده آیفون بعدی از آنها استفاده نمود.

با این حال، ژاپن دیسپلی که هم اکنون در زمینه ساخت پنل های LCD برای اپل فعالیت می کند چندی پیش اعلام کرد که از سال آینده تولید انبوه نمایشگرهای خمیده LCD را آغاز می کند و به همین خاطر این باور در ذهن برخی از تحلیلگران شکل گرفته که آیفون های بعدی باز هم از LCD بهره خواهند گرفت.

نمایشگرهای LCD مدنظر شرکت ژاپن دیسپلی به جای شیشه از پلاستیک ساخته خواهند شد

البته ذکر این نکته ضروری است که نمایشگرهای LCD مدنظر شرکت ژاپن دیسپلی به جای شیشه از پلاستیک ساخته خواهند شد و اساسا به همین خاطر است که خاصیت انعطاف پذیری دارند. هرچند این پنل ها انعطاف انواع OLED را نخواهند داشت اما آنطور که Shuji Aruga مدیر ارشد مالی این شرکت به وال استریت ژورنال گفته انعطاف پذیری شان در حد و اندازه ای هست که در طرح های مشابه به گلکسی اج مورد استفاده قرار گیرند.

طبق اعلام شرکت IHS Markit به وال استریت ژورنال، نمایشگرهایی که تصویرشان را در بالا می بینید برای تولید مقرون به صرفه تر هستند (دست کم برای ژاپن دیسپلی) و برای ساخت آنها نیازی به سرمایه گذاری های گسترده روی خطوط تولید جدید نیست و ظاهرا همین موضوع از جمله خصوصیاتی است که مورد علاقه مشتریان ژاپن دیسپلی قرار گرفته.

Aruga در این باره گفت: تولید انبوه این پنل ها از سال 2018 آغاز می شود و البته بدون دریافت سفارش از سوی مشتریانمان اقدام به این کار نخواهیم کرد.

اضافه نماییم که ژاپن دیسپلی ظاهرا به تولید نمایشگرهای OLED منعطف نیز راغب است هرچند که به باور تحلیلگران این شرکت قادر نخواهد بود در هر دو حوزه فعالیت نماید.

لذا به نظر می رسد که اگر اپل تصمیم بگیرد در آیفون های بعدی از نمایشگرهای OLED استفاده نماید، این سامسونگ دیسپلی است که برنده اصلی رقابت خواهد بود. گفتنی است هر دو شرکت ال جی دیسپلی و شارپ از فاکسکان نیز در نظر دارند در آینده نزدیک این پنل ها را تولید نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pooya
    pooya | ۷ بهمن ۱۳۹۵

    صفحه تاشو.خمیده.کج یا هر چیز دیگه ای فرقی به خریدار نمیکنه داشتنش.کارایی نداره.یه فکری برای باتری بکنن.مجبور نباشیم هر روز گوشی رو شارژ کنیم.حالا هی بیاین خمیدش کنین.تاش کنین.

  • بیژن
    بیژن | ۶ بهمن ۱۳۹۵

    اوق

مطالب پیشنهادی