ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرسدس G کلاس کریسل الکتریک؛ اولین خودرو برقی آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر را همه با مبازرات سخت، شلیک مسلسل، انفجار و صحنه های ویژه فیلم هایی چون ترمیناتور به یاد می آورند، اما او که حالا دوران بازنشستگی خود را می گذارند ظاهرا تغییر رویه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

آرنولد شوارتزنگر را همه با مبازرات سخت، شلیک مسلسل، انفجار و صحنه های ویژه فیلم هایی چون ترمیناتور به یاد می آورند، اما او که حالا دوران بازنشستگی خود را می گذارند ظاهرا تغییر رویه داده و حتی به راندن یک خودرو الکتریکی متناسب با خودش هم تمایل نشان می دهد.

کریسل الکتریک (KREISEL ELECTRIC) یک کمپانی اتریشی است که در زمینه ساخت سیستم های ذخیره انرژی، باتری و پیشرانه های الکتریکی برای انواع وسایل نقلیه زمینی، دریایی و هوایی فعالیت دارد.

این کمپانی در جدیدترین پروژه خود به سراغ شاسی بلند لوکس و جان سخت مرسدس یعنی G کلاس رفته و پیشرانه دیزلی آن را با یک نمونه کاملا برقی جایگزین کرده است.

موتور سه لیتری دیزلی و شش سیلندر G350d به صورت استاندارد قدرتی برابر با 245 اسب بخار دارد، شتاب و حداکثر سرعت آن نیز به ترتیب 8.8 ثانیه و 192 کیلومتر در ساعت است.

به دلیل اندازه بزرگ شاسی بلند مرسدس، کریسل الکتریک توانسته باتری هایی با ظرفیت 80 کیلووات ساعت را در آن تعبیه کند. با توجه به این ظرفیت G کلاس الکتریکی قادر است با یک بار شارژ مسافتی برابر با 300 کیلومتر را طی نماید. نکته جالب توجه اینکه به دلیل پشتیبانی از شارژ سریع، با 25 دقیقه شارژ 80 درصد از ظرفیت باتری ها پر می شود.

با این پیشرانه متحول شده که در مجموع 510 کیلوگرم وزن دارد، G کلاس 490 اسب بخار قدرت داشته و می تواند در عرض 5.6 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برساند، در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم نیز قادر خواهد بود به نهایت سرعت 183 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

اگر چه گیربکس اصلی نیز در این پروژه حذف شده، اما مهندسین کریسل الکتریک موتورهای الکتریکی را به یک سیستم انتقال قدرت جایگزین متصل کرده اند. به همین خاطر G کلاس توانایی حرکت با دنده سنگین و برخی قابلیت های آفرود خود را حفظ کرده است.

از آنجایی که پروژه G کلاس الکتریکی بر اساس ایده آرنولد شوارتزنگر – بازیگر معروف اتریشی و فرماندار سابق کالیفرنیا – شکل گرفته، وی به مراسم معرفی و رونمایی از این اتومبیل منحصربفرد دعوت شده بود.

شوارتزنگر بعد از کمی رانندگی با این خودرو، به قابلیت های آن علاقه مند شده و قصد دارد یک دستگاه برای رانندگی در لس آنجلس سفارش دهد.

تاکنون کریسل الکتریک قیمتی برای این شاسی بلند برقی تعیین نکرده، اما مسلما تبدیل مرسدس G کلاس به یک اتومبیل الکتریکی حدودا 500 اسب بخاری هزینه بالایی خواهد داشت. قیمت نهایی هر چه قدر که باشد برای آرنولد و دوستان ثروتمندش مشکل ساز نخواهد بود!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Troll Killer غفوری
    Troll Killer غفوری | ۸ بهمن ۱۳۹۵

    به به اسم ارنولد برای من و هم دهه هام کلی نوستالژی رو زنده میکنه برامون

مطالب پیشنهادی