ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپ Pixabay؛ دنیایی از نگاره ها و تصاویر وکتور برای استفاده حرفه ای

اگر تا حالا پروژه های گرافیکی انجام داده باشید خوب می دانید که تهیه محتوای اریجینال برای آن کار زمان بری است. وقتی برای طراحی یک لوگو المان خاصی را می خواهید یا نیاز به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

اگر تا حالا پروژه های گرافیکی انجام داده باشید خوب می دانید که تهیه محتوای اریجینال برای آن کار زمان بری است. وقتی برای طراحی یک لوگو المان خاصی را می خواهید یا نیاز به تصویر پس زمینه ای دارید که تهیه اش برای خودتان مقدور نیست، چه عیبی دارد که از آثار هنرمندان دیگر استفاده کنید؟

سایت هایی مثل Shutterstock برای همین به وجود آمده اند؛ آرشیوی از تصاویر، نگاره ها و وکتورهای آماده را در خود گردآوری کرده اند که با پرداخت هزینه و رعایت حق کپی رایت می توانید آن ها را خریده و در پروژه هایتان به کار بگیرید.

اما در کنار سرویس های پولی، سرویس های Public Domain را هم داریم که محتوایشان را بدون دریافت هزینه به کاربران ارائه می کنند؛ سرویس هایی مثل Pixabay که اخیرا در قالب اپلیکیشن به پلتفرم های iOS و اندروید پا گذاشته و همین هم بهانه ای شد که آن را به شما معرفی کنیم.

Pixabay یک موتور جستجوی درست و حسابی است. هر چه که بخواهید را می توانید در فیلد جستجوی آن بنویسید تا نتایج را مثل گوگل برایتان  به نمایش درآورد. عکس، وکتورهای گرافیکی، طرح های مفهومی و حتی ویدیو کلیپ های کوتاه آیتم هایی هستند که در آرشیو Pixabay پیدا خواهید کرد.

خوشبختانه برای دانلود و استفاده از این محتوا لازم نیست قانونی را زیر پا گذاشته یا هزینه ای بپردازید، چرا که در شرایط استفاده از Pixabay به طور واضح آمده که «استفاده از محتوای این سرویس برای مقاصد تجاری رایگان است و نیازی به کسب مجوز از صاحب اثر ندارد».

چه چیزی از این بهتر؟ آرشیو عظیمی از تصاویر با کیفیت و رایگان که از تک تک شان می توانید برای خلق آثار گرافیکی استفاده کنید. Pixabay حتی به غیر از جستجوی دستی، تصاویر را در یک دسته بندی منظم برایتان تفکیک کرده که راحت تر به نتیجه دلخواهتان برسید.

تصاویر پس زمینه، تصاویر معماری، موزیک، مد و فشن، مردم، طبیعت و ... گروه هایی هستند که محتوای Pixabay میان آن ها پخش شده و به لطف کاربران این آرشیو هر روز بزرگ تر و کامل تر می شود.

اگر دوست دارید در تکمیل این آرشیو شریک باشید، شما هم می توانید برای خود یک حساب کاربری ساخته و با دیگر اعضا تعامل داشته باشید. بدین صورت که می توانید زیر هر عکس نظر بدهید، صاحب آن را دنبال کرده و با دادن امتیاز خوب از او تقدیر کنید.

Pixabay در حال حاضر بیش از 12 هزار تصویر را میزبانی می کند که در مقایسه با شاتر استاک خیلی رقم بزرگی نیست، اما این مزیت را دارد که محدودیتی برای دانلود آن ها پیش پایتان نگذاشته. بنابراین اگر نمی خواهید که کپی رایت در کارهای گرافیکی برایتان دست و پا گیر شود، توصیه می کنیم به هیچ وجه دانلود این اپلیکیشن را از دست ندهید. همچنین افزونه مرورگر Pixabay را هم می توانید از کروم استور دانلود کنید.

Pixabay - Free Images

Pixabay - Free Images

سازنده: Pixabay.com قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 13.5 / 13.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی