ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایونیر از نخستین درایو بلوری UHD برای پی سی های دسکتاپ رونمایی کرد

دیسک های بلوری Ultra HD به آرامی در حال باز کردن راه خود به بازار جهانی هستند و احتمالاً بهترین گزینه برای تماشای محتویات 4K به شمار می روند؛ البته با این فرض که شما ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

دیسک های بلوری Ultra HD به آرامی در حال باز کردن راه خود به بازار جهانی هستند و احتمالاً بهترین گزینه برای تماشای محتویات 4K به شمار می روند؛ البته با این فرض که شما به تجهیزات لازم برای نمایش آنها دسترسی داشته باشید. کمپانی پایونیر اخیراً از درایوهای بلوری UHD برای کامپیوترهای خانگی رونمایی کرده که امکان استفاده از این دیسک ها را روی پی سی به ارمغان می آورند.

بلوری پلیرهای UHD تا به امروز تنها سیستم ها و تلویزیون های خانگی را هدف قرار داده اند و شاید بهترین گزینه ها در این بازار، پلیر X800 سونی یا کنسول اکس باکس وان اس مایکروسافت باشد؛ اما مطمئناً برخورداری از گزینه ای برای پخش محتویات 4K روی پی سی نیز امری است که با استقبال کاربران مواجه می شود.

با این همه، برای دست یافتن به قابلیت پخش محتویات 4K، نیازمند مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی نیز خواهید بود که از جمله آن می توان به آخرین نسل پردازنده های Core i5 یا Core i7 اینتل، شش گیگابایت حافظه رم و پورت HDMI2.0a سازگار با 4K اشاره کرد. مسلماً علاوه بر این، مانیتوری با پورت HDMI2.0a نیز از ملزومات به شمار می رود تا قادر به نمایش تصویر خروجی باشد.

این درایوها، نخستین درایوهای بلوری UHD در بازار پی سی به شمار می روند و در دو مدل با نام های BDR-S11J-BK و BDR-S11J-X به دست مشتریان خواهند رسید. ضمناً پایونیر مدعی شده که مدل BDR-S11J-X پیشرفته تر از درایو دیگر بوده و ضمن برخورداری از نویز کمتر، کیفیت صدای بهتر هنگام پخش CD ها را به ارمغان می آورد. این دو درایو در ماه فوریه در بازار ژاپن عرضه می شوند اما کماکان قیمت مشخصی ندارند.

4k
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی