ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کروم و فایرفاکس از این پس هنگام استفاده از پروتکل ناامن HTTP به کاربر هشدار می دهند

دو کمپانی گوگل و موزیلا در حال برداشتن گام هایی تازه برای هشدار دادن به کاربران درباره وب سایت های آسیب پذیر در برابر هک هستند. در آخرین به روزرسانی کروم و فایرفاکس (به ترتیب، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

دو کمپانی گوگل و موزیلا در حال برداشتن گام هایی تازه برای هشدار دادن به کاربران درباره وب سایت های آسیب پذیر در برابر هک هستند. در آخرین به روزرسانی کروم و فایرفاکس (به ترتیب، آپدیت ورژن 56 و 51)، به کاربران هنگام استفاده از اتصال غیرامن HTTP به جای پروتکل امن تر HTTPS هشدار داده می شود. این هشدارها پیشتر در نسخه های بتا قرار گرفته بودند اما حالا به نسخه نهایی منتقل شده اند تا در دسترس کاربران بیشتری قرار داشته باشند.

در فایرفاکس 51 که طی هفته جاری عرضه شد، موزیلا آیکنی به شکل قفلی خاکستری افزوده که هنگام درخواست سایت های HTTP برای رمز عبور کاربر، به رنگ قرمز در می آید. پیش از این، مرورگر مورد اشاره هنگام بازدید از سایت های HTTP، هیچ قفلی به نمایش در نمی آورد. با کلیک روی این قفل، متنی با مضمون زیر به نمایش در می آید: «اطلاعات لاگین وارد شده در این صفحه ممکن است به خطر بیفتد.»

هشدار HTTP در فایرفاکس

از طرف دیگر، در کروم 56 که طی روزها و هفته های آتی به دست کاربران می رسد، هشداری هنگام وارد کردن اطلاعات حساب کاربری و نیز اطلاعات کارت های اعتباری در سایتی HTTP روی لینک بار نمایش داده می شود. درست مثل موزیلا، گوگل هم قبلاً هیچ هشداری به هنگام استفاده از اتصال های ناامن به کاربر نمی داد.

هشدار HTTP در کروم 56 (در قیاس با ورژن قبلی)

همانطور که یکی از مهندسین امنیتی کروم اشاره کرده، رویکرد سابق توجه بسیاری از کاربران ناآگاه را جلب نمی کرد. در واقع تحقیق ها نشان داده که کاربران نه تنها عدم وجود علامت قفل را به عنوان هشدار در نظر نمی گیرند، بلکه بعد از نمایش مداوم هشدارها، نسبت به آنها بی توجه می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MOHAMMAD.SOLEY ✅✅✅✅✅✅✅✅
    MOHAMMAD.SOLEY ✅✅✅✅✅✅✅✅ | ۸ بهمن ۱۳۹۵

    خوبه

  • amin3mej
    amin3mej | ۸ بهمن ۱۳۹۵

    اشتباها نوشتید فیس بوک. تثحیح کنید.

    • amin3mej
      amin3mej | ۸ بهمن ۱۳۹۵

      چرا ویرایش یا حذف نداره؟! تصحیح*

مطالب پیشنهادی