ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مشغول آزمایش نوعی کیبورد شناور در نسخه بتای iOS 10.3 است

توسعه دهنده ای به نام «استیو تراوتن-اسمیت» اخیراً مشغول بررسی کدهای نسخه بتا سیستم عامل iOS 10.3 بوده که با دو کیبورد مخفی برای آیپد مواجه می شود؛ کیبوردهایی که احتمالاً در حال پشت سر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

توسعه دهنده ای به نام «استیو تراوتن-اسمیت» اخیراً مشغول بررسی کدهای نسخه بتا سیستم عامل iOS 10.3 بوده که با دو کیبورد مخفی برای آیپد مواجه می شود؛ کیبوردهایی که احتمالاً در حال پشت سر گذاشتن فاز آزمایشی برای قرار گرفتن در در iOS 11 هستند.

نخستین کیبورد، به صورت شناور روی صفحه و اپلیکیشن ها به نمایش در می آید و امکان جا به جایی آن به هر نقطه ای از نمایشگر مهیا شده است. با چنین کیبوردی، کاربران می توانند دو اپلیکیشن را به صورت همزمان در حالت Split Screen باز کرده و بدون نیاز به مینیمایز کیبورد، به تایپ متون در هر دو اپلیکیشن به صورت همزمان بپردازند.

از طرف دیگر، کیبورد دوم از ژست های خاصی پشتیبانی می کند. به عنوان مثال با کشیدن انگشت به سمت راست یا چپ روی دکمه ها، می توان عبارات تایپ شده را پاک کرد یا اسپیس میان لغات قرار داد.

در نهایت، چنین کیبوردهایی احتمالاً در نهایت راه خود را به آیفون نیز باز خواهند کرد اما تنها اپل است که می داند احتمال دارد با چه تغییراتی مواجه شوند. در هر صورت، برنامه های کمپانی اپل در رویداد WWDC ماه ژوئن واضح تر خواهد بود؛ رویدادی که در آن از iOS 11 و قابلیت های جدیدش رونمایی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی