ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

با وجود کاهش فروش اکس باکس وان، سرویس اکس باکس لایو به رکوردشکنی ادامه می دهد

بنابر گزارش مالی کمپانی مایکروسافت از سه ماهه پیشین که روز 31 دسامبر سال گذشته میلادی به پایان رسید، میزان فروش کنسول اکس باکس وان نسبت به همین بازه زمانی در سال 2015 با کاهش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

بنابر گزارش مالی کمپانی مایکروسافت از سه ماهه پیشین که روز 31 دسامبر سال گذشته میلادی به پایان رسید، میزان فروش کنسول اکس باکس وان نسبت به همین بازه زمانی در سال 2015 با کاهش روبرو شده است.

این کمپانی در حالی خبر از «کاهش واحدهای فروخته شده کنسول» می دهد که در ماه های پایانی سال 2016 میلادی، شاهد معرفی کنسول جذاب اکس باکس وان اس و نیز تخفیف های گسترده برای کنسول نسل هشتمی بوده ایم. در مجموع، با در نظرگیری کاهش قیمت کنسول های فروخته شده، مایکروسافت با کاهش 22 درصدی درآمد سخت افزار کنسول، نسبت به سه ماهه پایانی 2015 مواجه گشته است.

با این همه، جای نگرانی وجود ندارد چرا که بعد از گذشت سه سال از شروع نسل جدید کنسول های بازی، کاهش قیمت و فروش امری کاملاً طبیعی تلقی می شود. شاید نکته مهم این باشد که پلتفرم اکس باکس کماکان به موفقیت خود ادامه می دهد و تعداد بازیکنان فعال اکس باکس لایو طی سه ماهه پایانی 2016 به 55 میلیون نفر رسیده و رکوردشکنی کرده است.

احتمالاً به یاد دارید که مایکروسافت مدتی پیش گفت اکس باکس بهترین ماه خود را در دسامبر 2016 پشت سر گذاشت و گزارش مالی نیز این مسئله را تایید می کند. در گزارش آمده که درآمد سرویس ها و نرم افزارهای اکس باکس به رشدی 18 درصدی دست یافته اند که «حجم بیشتر مبادلات مالی اکس باکس لایو و درآمد به ازای هر پرداخت» تاثیر چشمگیری در آن داشته است.

در مجموع، واحد گیمینگ مایکروسافت کاهش درآمدی 3 دصدی نسبت به همین بازه در سال پیشین را پشت سر گذاشته است. با این همه، هیچ یک از این آمار و ارقام به معنای عملکرد ضعیف اکس باکس نیست؛ چرا که هرچه از زمان عرضه ابتدایی کنسول فاصله می گیریم، کسب درآمد بیشتر دشوارتر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Sajad Veismoradi
    Sajad Veismoradi | ۸ بهمن ۱۳۹۵

    فروش کم کنسول در ماه های آخر سال درست زمانی که همه در فکر خریدن کادوی کریسمس برای همدیگه اند، برای مایکروسافت نمی تونه خبر خوبی باشه. البته شاید منتظر موندن افراد برای معرفی کنسول میان نسلی بعدی مایکروسافت بتونه این کاهش فروش رو توجیه کنه.

  • morshedi
    morshedi | ۸ بهمن ۱۳۹۵

    هر کسی که این مطلب و نوشته شدیدا ایکس باکسی بوده...حالا اگه این اتفاق برای سونی افتاده بود میگفتین این شرکت به پایانش نزدیکه..نگین نگفتین که تو مقاله های قبلتون هست

    • Ali kjh
      Ali kjh | ۸ بهمن ۱۳۹۵

      باشه تو خوبی
      سونی خوبه اصن عالیه
      بقیه شرکت ها هم هیچ پخی نیستن فقط سونی خوبه.
      همه هم با سونی لج هستن.
      بابا ولمون کنید دهنمون سرویس کردین

      • morshedi
        morshedi | ۸ بهمن ۱۳۹۵

        ببخشید به کمپانی پدرتون توهین کردم

مطالب پیشنهادی