ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پرچمدار فورد کانادایی شد؛ مشخصات فنی جدیدترین سوپراسپرت یانکی ها

فورد در سال 2015 پرده از مدل کانسپت و جدید سریع ترین خودروی خود برداشت و آن را در نمایشگاه دترویت به جهانیان معرفی کرد. اما در دوسال گذشته تقریبا اعداد مهم آن برای عموم ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

فورد در سال 2015 پرده از مدل کانسپت و جدید سریع ترین خودروی خود برداشت و آن را در نمایشگاه دترویت به جهانیان معرفی کرد. اما در دوسال گذشته تقریبا اعداد مهم آن برای عموم نهفته بود و حالا فورد پرده از راز خود درباره این خودرو برداشت.

همانطور که قبلا نیز گفته شد ، فورد به عنوان یک شرکت که از موتور های بسیار حجیم استفاده می کرد ، تقریبا به یک کمپانی نیمه سبز تبدیل شده و حالا این سوپر اسپرت را نه با موتور 8 سیلندر قبلی، بلکه با یک واحد نسبتا کم حجم 3.5 لیتری 6 سیلندر طراحی کرده که می تواند 647 اسب بخار در حداکثر دور موتور 6250 دور بر دقیقه تولید و جثه 1385 کیلوگرمی (وزن خشک) جی تی را تا حداکثر سرعت 347 کیلومتر بر ساعت برساند.

البته در این بین نباید نقش گشتاور عظیم 745 نیوتون متری را نادیده گرفت. این قوی ترین موتور پاک فورد موسوم به اکوبوست است که تا به حال به تولید انبوه رسیده و البته فورد تا اوایل ماه میلادی کنونی پرده از حداکثر سرعت 347 کیلومتری برنداشته بود و آن را توسط عدد مندرج شده در صفحه کیلومتر دیجیتالی جی تی رسانه ای کرد.

البته سبز بودن یک ابر خودرو آخرین مقوله ای است که خریدار به آن دقت می کند و شاید برای عموم این سوال به وجود آید که چرا به چنین هیولای سریعی سبز می گوییم.

مصرف سوختی که توسط فورد اعلام شده در شهر 21 لیتر در صد کیلومتر و در اتوبان 13 لیتر است که در مصرف ترکیبی و در شرایط ایده آل به 16.8 لیتر خواهیم رسید که عدد مناسبی برای این حجم از قدرت و گشتاور است و البته فورد اعلام کرده عدد واقعی احتمالا بیشتر از این اعداد است و رسیدن به آن در شرایط واقعی کار سختی خواهد بود.

به بحث اصلی می رسیم و فورد در بخش لپ تایم در شرایط مسابقه و پیست اعلام کرده که جی تی با ثبت زمان 2 دقیقه و 9 ثانیه و 8 دهم ثانیه از مک لارن 675 یک ثانیه و از فراری 458 اسپشیال سه ثانیه سریع تر بوده است.

اما متاسفانه در بحث شتاب صفر تا صد هنوز نمی توانیم قضاوتی انجام دهیم، چراکه فورد هنوز این عدد را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

فورد با در نظرگرفتن یک دوره تولید چهار ساله در شهر اونتاریو کانادا، در هر سال تنها 250 دستگاه و در نهایت 1000 دستگاه از جی تی جدید را به دست مشتریان خواهد رساند و هنوز رقم پرداختی دقیقی برای آن اعلام نشده، اما حدس هایی در محدوده 450 هزار دلار زده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hasani.mey91
    Hasani.mey91 | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

    سلام
    اگه میشه یک مقاله خوب از چگونه گی انجام بتونه کاری و نقاشی خودرو بطور کامل تو سایتتون منتشر کنید.

  • Sobhan
    Sobhan | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    خوشگله

  • jamalifar
    jamalifar | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    قیافش مث لامبورگینی و فراری باهمه

مطالب پیشنهادی