ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همراه اول با پیاده سازی بستر اینترنت اشیاء، کنتورهای گاز را هوشمند می کند

در آینده ای نه چندان دور، تمامی ابزارها و وسایل اطراف ما به یکدیگر و به شبکه جهانی اینترنت متصل خواهند بود. این ارتباط که بر بستر اینترنت اشیاء (IoT) شکل می گیرد، نقش بسزایی در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

در آینده ای نه چندان دور، تمامی ابزارها و وسایل اطراف ما به یکدیگر و به شبکه جهانی اینترنت متصل خواهند بود. این ارتباط که بر بستر اینترنت اشیاء (IoT) شکل می گیرد، نقش بسزایی در سهولت زندگی بشری و هوشمندتر شدن فرایندها ایفا می کند.

همراه اول نیز به عنوان اپراتور نخست کشور در راستای پیاده سازی فناوری اینترنت اشیاء، همکاری خود را با شرکت ملی گاز ایران آغاز کرده و به همین منظور، بیانیه خبری زیر را منتشر ساخته که در ادامه می توانید آن را مطالعه نمایید:

همکاری همراه اول در ارائه کنتور هوشمند گاز

همراه اول و شرکت ملی گاز ایران جهت هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور بر بستر اینترنت اشیا (IoT)، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول به عنوان اپراتور پیشگام در صنعت اینترنت اشیا و شهر هوشمند، با امضای تفاهم نامه ای با شرکت ملی گاز ایران در خصوص هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور بر بستر اینترنت اشیا (IoT)، گام بزرگی را در جهت مدیریت هرچه بهتر انرژی در کشور برداشته است.

در همین راستا، همراه اول به منظور فراهم سازی بستر مناسب برای هوشمندسازی کشور، در حال توسعه بزرگترین زیرساخت نرم افزاری و همچنین پلتفرم لازم جهت پیاده سازی اینترنت اشیا و شبکه‎ های کم مصرف با پوشش گسترده (LPWAN) در کشور است.

یکی از این راهکارها استفاده از کنتورهایی است که به صورت روزافزون در سراسر دنیا مورد استفاده صنایع مربوط به انرژی قرار گرفته است؛ این کنتورها با هزینه کاملأ به صرفه، امکان جمع آوری و انتقال داده های مربوط به مصرف هر واحد را بر بستر ارتباطات همراه فراهم می آورند.

با اجرای این طرح ملی و بهینه سازی الگوهای مصرف، کمک شایانی به امکان کاهش هزینه ‏های مصرفی و مدیریت هرچه بهتر محیط پیرامون برای شرکت ها و خانوارها فراهم می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pezhvak231
    pezhvak231 | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

    کلا اینترنت اشیا خیلی خوبه. همراه اول کلا توی نوآوری داره خوب قدم بر میداره. پرچمت بالاست همراه اول

مطالب پیشنهادی